Korupcija u porodilištima Srbije

“Ministar zdravlja prof. dr Tomica Milosavljević ocenio je juče da je korupcija „sporadična pojava” u zdravstvenom sistemu Srbije. Milosavljević je kazao da je i pored sporadičnih afera, „zdravstveni sistem jedna od boljih stvari koje Srbija ima, bez obzira na to što se stvara medijska slika da nije tako”.

Na to ukazuju anonimne ankete sprovedene u poslednjih pet godina, u kojima je 85 odsto pacijenata odgovorilo da su zadovoljni pružanjem zdravstvenih usluga, a samo 0,5 do jedan odsto je reklo da su dali novac za prijem u bolnicu, naveo je on.

Ministar je podsetio da za šest meseci, koliko je u funkciji „beli telefon” na koji građani mogu prijaviti žalbe na zdravstveni sistem, niko nije ostavio poruku da je nekome dao novac za bilo koju uslugu, što ukazuje da korupcija u zdravstvu nije masovna pojava…” Izvor: Politika objavljeno: 16/01/2009

O kakvoj korupciju u zdravstvu govorimo? Šta je ovom narodu? Lepo čovek kaže, to je “sporadična stvar”, a i kada ima toliko korupcije u zdravstvu što narod ne zove da prijavi te slučajeve? Postoji broj telefona, pozovete i kažete “tu i tu, taj i taj doktor, tražio mi toliko i toliko za to i to” i onda se to reši na najnormalniji način.Čemu tolika frka, oko nečega što se da rešiti na lep i civilizovan način?

Gospodine Tomice, da ne živite u zabludi evo ja ću Vam malo pojasniti stvari. Narod je svestan da od tog posla nema ništa sa jedne strane, a sa druge strane niko nije lud da prijavi doktora od koga mu ne retko zavisi život ili život njemu bliskih.

Imate li Vi pojma koliko se dnevno okrene para samo po srpskim porodilištima? Lično meni je doktorka šapnula na uvo “ali to će da te košta…”, tako da sam joj od sveg srca dala 300 evra pre jedno tri godine. Pih kako samo nisam u tom trenutku imala nešto za snimanje, pa da sada imam dokaz? Ko mi je kriv što na porođaj idem bez fleša u džepu?

Ako mislite da mi je u tom trenutku napada bolova palo na pamet da Vas pozovem telefonom onda se grdno varate, a kada mi je u ruke spustila zdravo i pravo dete, koje nije ubila, a za malo jeste, ne da mi niste pali na pamet, nego sam i njoj oprostila 300 evra i izjavu. “Da nisi tražila epidural porađala bi se bar još jedno 6 sati i sve bi se iskomplikovalo.” Usput budi rečeno, porođaj je sama izazvala, žurila žena na ručak, a i ostala bez para.

Mislite li Vi gospodine Milosavljeviću da je ovo jedan izdvojen slučaj? Da se ovo ne dešava redovno nego eto samo 0,5 %? Tačno je da sam kriva koliko i doktorka, nisam smela da pristanem da me ucenjuje. Trebalo je da se porađam još 6 sati, da rodim mrtvo dete i onda da je lepo tužim. Prvo Vama, a onda i redom svima. Sve po zakonu i regularno.

Sigurno ste čuli za onu staru srpsku poslovicu “Plati, pa se klati.” Znači u svim bolnicama, porodilištima, domovima zdravlja i ostalim medicinskim ustanovama, bi Vam bilo najpametnije da javno istaknete prave cenovnike, da narod ne dolazi u zabludu. Ko ima da plati neka plati, ko nema neka ide kući, neka crkne, bar da ne prave gužvu po čekaonicama, a onda i taj Vaš telefon neće uopšte da zvoni, pa ćete i Vi imati zadovoljavajuće podatke da iznesete u javnost i svima dobro.

Šta tu ima narod da se razboljeva ako nema para? Ne može to tako čak ni u razvijenijim zemljama od naše. Mora neki red da se zna.

Nego još nešto da Vam kažem. Ovakvih primera kao što je moj ima na hiljade i hiljade. Od samo jedne “ture” dnevno porođenih žena, možda samo dve imaju čast da dobro prođu “bez dinara”.

Razumem Vas potpuno, niste Vi valjda krivi za stanje u zdravstvu? Deleko bilo. Ne možete Vi da stignete na svaki porođaj, pa da imate uvid u sve što se dešava. Zaista Vas razumem, ali da ne moram baš sve da Vam crtam, Vi lepo da date tu ostavku i da se rešite bede.

Idite na neko lepo ostrvo, odmorite se malo, nije Vam lako, a i sigurna sam da bi Vam prijalo malo rehabilitacije. Niko neće da Vam zameri. Dok se vratite, verovatno će i Vlada da padne. Šta Vas briga, niste ni prvi, ni poslednji, ali ako Boga znate dajte tu ostavku više, da lakne i Vama, a i nama.

Do tada građani ove jadne zemlje Srbije mogu da potpišu Peticiju za smenu ministra zdravlja u Vladi Republike Srbije Tomice Milosavljevića , baš da vidimo ima li uopšte onih koji želi Vašu smenu ili ja živim u zabludi.

Tags: , , , ,

2 Responses to “Korupcija u porodilištima Srbije”

  1. Anonimus Says:

    Licno sam cuo od mog pokojnog rodjaka koji je lezao na plucnom odeljenju u klinickom centru u beogradu da mu je med. sestra na tom odeljenju trazila 300 EUR za doktora Subotica, koji inace na posao dolazi starim mercedecom (verovatno nema za nesto bolje, kaao😉 ), i ovaj mu je dao. Drzao je tog coveka mesec dana, uzimao mu najmanje 4-5 puta iglom uzorak tkiva iz pluca (ili okolnog tkiva ali duboko u grudnom kosu, na zivo) , hrabrio ga kako mu nista nije, da je to verovatno od neke povrede ili zapaljenja, i ovaj to trpeo da bi mu nakon placanja tih 300 EUR za dan-dva saopstio da treba da pocne da prima zracnu i hemoterapiju.

  2. Dudaelixir Says:

    I ja sam za odlazak na ostrvo sa ljudožderima, mada se ne bi baš ovajdili o njega, džgoljav je! Čudi me, jer su obično te lopurde debeli i zli a deluju pitomo!
    Neka od njega naprave čačkalice i ukrasne koske za glavu!
    A do smene, čini mi se, proteći će puno vode Dunavom!

Leave a Reply

