Upoznajte sebe, razumite druge

Složićete se sa mnom da bi ovaj svet bio izuzetno dosadno mesto za život kada bismo svi bili isti. Možete li to samo zamisliti? Da smo recimo svi srećni, veseli, razdragani, raspevani i kada ima razloga i kada ga nema. Ili kada bismo svi bili tužni, namrgođeni, depresivni ili pak, radni, vredni, ljudi koji samo žele uspeh? Morate priznati da u bilo kom od ovih slučajeva ovaj svet nikako ne bi opstao.

Na svu sreću svako od nas je jedinstveno biće. Ne postoje dva ista čoveka i niko od nas nije savršen. Da ne bih mnogo filozofirala o onome što nam je svima jasno, krenućemo dalje.

Mislim da je jako važno razumeti sebe.

Znati od čega smo satkani.

Znati ko smo.

Znati zašto reagujemo baš na određeni način.

Znati svoje snage i kako ih uvećati i poboljšati.

Znati svoje slabosti i kako ih savladati, pobediti, umanjiti.

Pre svega za vas imam jedan test, pa ako ste raspoloženi možemo krenuti u malu avanturu upoznavanja samih sebe. U prvom delu testa odredićete svoje snage, a u drugom svoje slabosti.

Ako hoćete da se igramo uzmite papir i olovku, napravite četiri kolone i obeležite ih sa S, K, M i F. U svakom redu imate četiri reči, a vaš zadatak je da od tih reči izaberete jednu koja vam najviše odgovara, koja vas najbolje opisuje. Ako ne možete da se odlučite pitajte nekog ko vam je blizak ili razmislite kako biste odgovorili u detinjstvu. U svakom slučaju budite iskreni prema sebi.

Pored svake reči postoji jedno od slova S, K, M, F, kada se odlučite za reč koja vas najbolje opisuje u kolonu na svom papiru stavite iksić ili već neki drugi znak koja je obeležena određenim slovom. Razumete?

(Preporučujem da prvo uradite test, a onda da čitate ostatak posta. Tako je zanimljivije.)

S N A G E

S L A B O S T I

Jednostavno sada saberite koliko imate oznaka u svakoj obeleženoj koloni. Koliko S, koliko M i koliko F i K, (prvo posebno za snage i slabosti, a onda i zajedno). Sigurno je da sam mogla ovaj test i “srećnije” da napravim, ali ovakav prikaz mi je oduzeo najmanje vremena, nadam se da ste se snašli.

Ovo je Hipokratova podela na ličnosti koju je postavio još pre dve hiljade četiristo godina. Po njemu postoje četiri tipa ličnosti:

S – je popularni sangvinik

K – moćni kolerik

M – savršeni melanholik

F – smireni flegmatik

Sada možete da vidite koja vrsta ličnosti preovladava u vama, a takođe se vidi i vaša moguća mešavina ličnosti. Ako je na primer, vaš ukupan zbir snaga i slabosti 35 u koloni kolerika, onda ste vi u potpunosti snažan kolerik. Međutim ako je vaš rezultat, 16 u koleriku, 14 u melanholiku, a 5 u svakoj od ostalih vrsta ličnosti, vi ste onda kolerik s velikom količinom melanholika.

Osobine popularnog sangvinika

Emocije sangvinika

Dopadljiva osoba

Brljiv, pričalica

Duša društva

Dobar osećaj za humor

Pamti boje

Fizički se lepi za slušatelja

Osećajna i prostodušna osoba

Zanesen i izražajan

Vedra, iskričava osoba

Znatiželjan

Dobar na pozornici

Široko otvorenih očiju i bezazlen

Živi u sadašnjosti

U duši iskren

Večito dete

Sangvinik kao roditelj

Unosi radost u dom

Vole ga deca

Pretvara tragediju u humor

Cirkuzant

Sangvinik na poslu

Smišlja nove aktivnosti

Sjajnog spoljnog izgleda

Volonter

Kreativan i uzbudljiv

Pun energije i zanosa

Na prvi pogled počinje razmetljivo

Podstiče ostale da se uključe

Oduševljava druge i nadahnjuje ih na posao

Sangvinik kao prijatelj

Lako sklapa prijateljstva

Voli ljude

Obožava komplimente

Vrlo je uzbudljiv

Drugi mu zavide

Nije mrzovoljan

Brzo se izvini

Sprečava trenutke dosade

Voli spontane aktivnosti

Osobine savršenog melanholika

Emocije melanholika

Dubok i promišljen

Analitičan

Ozbiljan i odlučan

Sklon genijalnosti

Nadaren i kreativan

Umetnički ili muzički nadaren

Filozof i poeta

Ceni lepotu

Saosećajan

Samopožrtvovan

Savestan

Idealista

Melanholik kao roditelj

Postavlja vrlo visoke norme

Želi da se sve uradi kako treba

Održava kuću u redu

Sakuplja za decom

Žrtvuje svoju vlastitu volju radi drugih

Podstiče obrazovanje i talenat

Melanholik na poslu

Sklon programiranju

Perfekcionista, ima visoke standarde

Sitničav

Istrajan i temeljan

Uredan i organizovan

Kratak i jasan

Ekonomičan

Uočava probleme

Nalazi kreativna rešenja

Mora završiti započeto

Voli popise, karte, grafičke prikaze i brojeve

Melanholik kao prijatelj

Oprezno  sklapa prijateljstva

Zadovoljan i u pozadini

Izbegava privlačenje pažnje

Odan i privržen

Sluša prigovore

Može rešiti tuđe probleme

Pokazuje duboku brigu za druge

Ganut do suza od saosećanja

Traži idealnog partnere

Osobine moćnog kolerika

Emocije kolerika

Rođeni vođa

Dinamična i preduzimljiva osoba

Ne može bez promena

Mora ispraviti sve greške

Jake volje i odlučan

Ne obeshrabruje se lako

Nezavisan i sam sebi dovoljan

Može sve

Kolerik kao roditelj

Čvrsto ostaje pri svojim odlukama

Postavlja ciljeve

Podstiče porodicu na akciju

Zna pravi odgovor za sve

Oranizuje domaćinstvo

Kolerik na poslu

Usmeren na određeni cilj

Vidi celu situaciju

Dobro se organizuje

Traži praktična rešenja

Brzo uleće u akciju

Dodeljuje poslove

Istrajan

Ostvaruje cilj

Podstiče na aktivnost

Uspešan na preprekama

Kolerik kao prijatelj

Ima malo potrebe za prijateljima

Radi za dobrobit grupe

Rukovodi i organizuje

Obično je u pravu

Nenadmašan u slučaju nevolje

Osobine smirenog flegmatika

Emocije flegmatika

Suzdržana osoba

Lagodan i opušten

Smiren, hladnokrvan i pribran

Strpljiv, uravnotežen

Vodi dosledan život

Tih, ali mudar

Saosećajan i ljubazan

Krije emocije

Srećno pomiren sa životom

Osoba za sve

Flegmatik kao roditelj

Dobar je roditelj

Nalazi vremena za decu

Nije u žurbi

Može podneti i dobro i zlo

Ne uzrujava se lako

Flegmatik na poslu

Sposoban i stabilan

Miroljubiv i saglasan

Ima upravljačke sposobnosti

Posreduje u rešavanju problema

Izbegava sukobe

Dobar je i pod pritiskom

Pronalazi jednostavna rešenja

Flegmatik kao prijatelj

Sa njim se može lako dogovoriti

Ugodan i prijatan

Dobroćudan

Dobar slušalac

Sarkastičan

Uživa u posmatranju ljudi

Ima mnogo prijatelja

Saosećajan i brižljiv

Za početak toliko, a u sledećim postovima ćemo se pozabaviti svakom od ovih ličnosti posebno,  kombinacijama ličnosti i međusobnim odnosima. Ja sam tipičan sangvinik/kolerik (22/18) nema kod mene ni melanholije ni flegmatičnosti. Kakvi ste vi, kakvi su rezultati testa? Upoznajmo se još bolje.🙂

Tags: , , , , , , , ,

26 Responses to “Upoznajte sebe, razumite druge”

  1. zelenavrata Says:

    Ja radios S, sa primesama M, ima, ima istine…ali ja se ne poznajem bas🙂

  2. Exxx Says:

    Ja sam SM ne znam da li to znači sado mazo.😕

  3. electrasdreams Says:

    Odavno ja resila taj test, a i da nisam znam da sam kolericnija od kolerika. Poznajem se savrseno i mnogo mi je bre tesko sa sobom. A tek drugima, ne mogu ni da zamislim. Grozno.

  4. Charolija Says:

    Exxx, hehe…sado/mazo i ti i Zelena.😆

  5. Charolija Says:

    Elektra bar znaš zašto im je teško sa tobom.😀

  6. sopran87 Says:

    Ja sam melanholik do koske, 100-procentni, suvi melanholik. 95% mi je ispalo M, i mane i vrline, i mogu reci da sam se prepoznao u opisu osobina melanholika. Znao sam dosta i ranije, ali je test super. Melanholicni pozdrav🙂

  7. zelenavrata Says:

    Kukuuuuu, na to nisam ni pomislila, kako je bReozbrazn ovaj exxx, prava skorpija😀

  8. bebika Says:

    Ja 14-S, 11-M, 10-K i 5-F, pa sad gledajte tu kombinaciju … najteže je meni sa samom sobom😉

  9. Ivana70 Says:

    СМ. Занимљив тест.🙂

  10. malabreskva Says:

    Ne znam jel sam dobro to sabrala i oduzela al ispada da sam i ja taj Savršeni melanholik… Zamislih se…

  11. RastaSheep Says:

    Ispadoh savršeni melanholik… a moram ptiznati da su navedene osobine totalno tacne😀

  12. Sanja Says:

    Ubedljivo S! Cist sangvinik, mora da posaljem Dedu da se uveri kakvo sam divno bice! :mrgreen:

  13. Charolija Says:

    Bebika tvoja kombinacija je baš komplikovana…ima te u svemu.😀

  14. Charolija Says:

    RastaSheep znači da si test iskreno uradio.😉

  15. Charolija Says:

    Sopran biće tek priče o svakom karakteru posebno. Drago mi je da si se prepoznao.🙂

  16. Charolija Says:

    Sanja poznavajući Dedu ovako iz daljine mislim da je i on sangvinik sa jakim primesama kolerika. Baš ćemo da vidimo kad uradi test.😉

  17. shunjalica Says:

    Pa, ja sam prava zbrka!! Ali, to i nije neka novost!😀
    S-11, K-9, M-9, F-11!!!!
    Moraću ponovo da se proverim večeras, mada se nađoh i u osobinama. Niš’ mi nisam jasna, al moram sad da begam.😦

  18. Charolija Says:

    Shunjalice osoba sa ovakvim rasporedom kao ti, je uglavnom osoba za sve. Uradi test ponovo, ali tvoj rezultat nije uopšte neuobičajen, super si ti, pisaću i o tome.😉

  19. shunjalica Says:

    Zabrinula sam se da nisam pokvarila test ili test mene, ali ako je ovo izvodljivo i ti kažeš da sam super, sve ću ti verujem i neću da se proveravam ni za ić.😀

  20. sanjar u prolazu Says:

    ma sabiram pa oduzimam i nesto nije u redu sa mnom😦 iako to znao vec odavno:mrgreen:
    naime, kod mene je nekako 3 u 1!
    S-15, K-14, M-14, F-7, ajd znam da flegmatik nikad nisam ni bio, al sad sam se zabrinuo, kako li je tek drugima sa mnom😦

  21. Dudaelixir Says:

    Bogami, bilo je osobina na koje sam morala deeeebeeeeelo da razmislim, jer se nisam pronašla ni u jednoj. No, bilo kako bilo, ispadoh POPULARNI SANGVINIK. Čitajući karakteristike, otkrih u stvari jednu divnu osobu, kakvu bi svako poželeo u svojoj okolini!😀😀😀

    Ima istine, bez sve šale, mada ona škorpija, što čuči u meni, izleti po nekad, pa to sve lepo, zacrni!🙂

    Hvala ti na trudu!

  22. Retka Zverka Says:

    Zdravo Charolijo!

    Moram da te pohvalim da ti je blog super. I što se sadržaja tiče, a i estetski mi se dopada.🙂

    Kod mene je ispalo nešto kao što sam i očekivala. M-27, S-6, K-4, F-3. Dakle, manje-više melanholik.

  23. Afroditta Says:

    He,he,he ……… 🙂
    Pronasla sam se, nije da nisam ! 😉 🙂

    🙂

  24. Booking Says:

    Vise puta sm resetovao racunar a stalno isti rezultati, i sad se pitam jel to do racunara ili do mene?😉

  25. Charolija Says:

    Booking možda ne bi bilo loše da ga još jednom restartuješ😉

  26. Ko je Andrea Svilokos? « AndreaSvilokos's Blog Says:

    […] da znate da sam mnogo iskrena, veliki borac i još veći optimista. Charolijin test   ličnosti kaže da sam čist melanholik.  Ako niste sigurno šta to znači i ako želite da čujete koje me […]

Leave a Reply

