Velika seoba Srba

Ko je bre ovde lud? Vidi li neko sve ovo što se dešava? Pri tom na dan kada su slavili “150” godina “svog uspeha”, pročitam poruku na Twitter-u “Ponovo ćemo da pobedimo!”, od nekog ko je bio srećan i zadovoljan govorom predsednika svoje stranke, koji je pri tom i naš nesrećni predsednik države. Sačuvaj nas  Bože. Mora da sam ipak ja luda. Kako da se ne nerviram?

“Krv, znoj i suze!”. Nego šta, guze nas toliko da smo se svi već preznojili koliko to već dugo traje, suze nam same od muke idu, a guzice će da nam prokrvare, jer milosti nemaju. Trpaju nas samo tako. Pošto im je normalno da jedan, drugom uvaljuju kurčić u dupe, misle da će i nama to da prija. Narod lud, još se i natrtimo, da nam lakše uđe. Stizni zube, istrći guzu, znoj se, plači, krvari, ćuti i trpi.

Broj siromašnih je porastao! Između 670.000 i 700.000 ljudi živi ispod granice siromaštva. Ne u Etiopiji, nego u SRBIJI! Sedamstotinahiljada LJUDI, ne zečeva. To nisu neki tamo klošari, to su ljudi koji su nekada radili, privređivali, gradili, stvarali, očekivali i nadali se, da će ovde nekada moći normalno da se živi. Nešto mi ta njihova nada liči i na ovu sada koju ovaj lud narod ima za neka buduća vremena. Može normalno da se živi, a što ne bi moglo?

Može naravno. Za 45 dinara koliko ti ljudi imaju da potroše dnevno, mogu da kupe jedan hleb, još i kusur 5 dinara da im ostane, pa šta hoće više? Ceo hleb, iiha…ne mora da ga pojede tog dana, već neka malo rastegne, pa kad uštedi 60 dinara može i jedno mleko da kupi za par dana. Ima ljudi po svetu koji ni to nemaju.

Ugledaj se Srbijo na svet! Izdrži Srbijo! Biće bolje Srbijo! Veruj Srbijo! Nadaj se Srbijo! Bilo je i teže Srbijo! Možeš ti to Srbijo! Zarad boljeg sutra! Majku li im jebem lopovsku, kojeg crnog sutra, kad ćemo svi od gladi da pomremo. Svi do jednog. Neko pre, neko malo kasnije.

Važno je da je Vlada Srbije izdvojila 100.000.000 dinara, nešto više od milion evra, za stipendiranje studenata iz nesvrstanih zemalja. STO MILIONA DINARA za braću nesvrstane, da uče i napreduju u svom razvoju, dok Srbija gladuje na ivici propasti. 100 studenata iz nesvrstanih zemalja dobiće priliku da se besplatno školuje u Srbiji. BESPLATNO ŠKOLUJE!!!! MIla majko moja.

Šta ste vi dobili besplatno od svoje zemlje??? Nisam vam ja kriva što ne pripadate nekoj nesvrstanoj zemlji, pa još i niste dobar đak. Šta vam mogu? Živite sa svojih 45 dinara i Bog da vas vidi. Milina od života.

Slušajte Srbi, nemojte slučajno da ačete i bučete. Budite mirni, dobri, pokorni i zadovoljni. Niko vas ne drži da ostanete ovde. Idite u neku od nesvrstanih, pa vas možda i neki dinar zakači od Srbije.

Izbor je veliki, evo vam pa izaberite sami:

Avganistan
Alžir
Angola
Bangladeš
Barbados
Bahami
Bahrein
Beliz
Belorusija
Benin
Bolivija
Bocvana
Brunei
Burkina Faso
Butan
Vanuatu
Venecuela
Vijetnam
Gabon
Gambija
Gana
Gvineja
Gvineja-Bisao
Gijana
Grenada
Demokratska Republika Kongo
Dominikanska Republika
Egipat
Ekvador
Ekvatorijalna Gvineja
Eritreja
Etiopija
Zambija
Zelenortska ostrva
Zimbabve
Indija
Indonezija
Irak

Iran
Jamajka
Jemen
Jordan
Južna Afrika
Kambodža
Kamerun
Katar
Kenija
Kolumbija
Komori
Kongo
Kuba
Kuvajt
Laos
Lesoto
Liban
Liberija
Libija
Madagaskar
Malavi
Maldivi
Malezija
Mali
Maroko
Mauritanija
Mauricijus
Mjanmar
Mozambik
Mongolija
Namibija
Nepal
Niger
Nigerija
Nikaragva
Obala Slonovače
Oman
Pakistan
Panama
Palestina
Papua Nova Gvineja
Peru
Ruanda
Sao Tome i Principe
Saudijska Arabija
Svazilend
Sveta Lucija
Sveti Vinsent i Grenadini
Severna Koreja
Sejšeli
Senegal
Sijera Leone
Singapur
Sirija
Somalija
Sudan
Surinam
Tajland
Tanzanija
Istočni Timor
Togo
Trinidad i Tobago
Tunis
Turkmenistan
Uganda
Uzbekistan
Ujedinjeni Arapski Emirati
Filipini
Honduras
Centralnoafrička republika
Čile
Džibuti
Šri Lanka

I kad tamo odete, nemojte slučajno da vam je palo na pamet da se vratite, jer ovde nikada neće biti bolje. Završićete pored neke kante za đubre, jer i onih 45 dinara će uskoro biti ukinuto.

Sva srećna što smo danas imali i za hleb i za mleko i što decu neću morati da hranim hlebom umočenim u zašećerenu vodu, jer i tako danas ljudi hrane svoju decu u Srbiji, odoh da čak i supu skuvam. Ipak mi spadamo u nešto viši sloj, jer još uvek ne moramo da čekamo u redu da nam neko nešto udeli. Šta ćemo uz supu? Ma snaćićemo se kao i većina u iščekivanju sledeće kite koja će da nam uleti. Želim još da poručim onima kojima je ovde dobro, nemojte mi pametovati, uživajte u vašem blagostanju, a nas obične smrtne Srbe ostavite da pocrkamo makar kao ljudi.

Mi treba da budemo ponosni što smo deo ove zemlje, ali to za njega ne važi. Ostaje nam za kraj da se samo Bogu pomolimo, jer crno nam se piše.

Tags: , , , , ,

31 Responses to “Velika seoba Srba”

  1. IvanB. Says:

    Ne volim politiku jer se samo nerviram – a da se ne bih nervirao onda stavim sluske i kuliram. Mogu da gulim jezik sa pricom koliko hoces, ali uvek ce kod nas biti ovako: “sjase kurta da uzjase murta.” ili obrnuto, ne zameri ako sam pomesao kurte i murte, kad je sve isto :mrgreen:

  2. Charolija Says:

    Ivane ovo o čemu pričam više ima veze sa životom nego sa politikom. Samo što je nama politika postala deo života, najnormalnije. Ono što oni rade, odražava se na sve nas i nemoguće je da slušamo muziku praznih stomaka i da kuliramo, kao da se ništa ne dešava oko nas.

  3. IvanB. Says:

    Kako nije politika? Da li sam ja doneo odluku da se skoluju deca iz nesvrstanih za dzabe kod nas ili neki tamo lelemudonjici sa 150.000 platom, pri tom uspeju za godinu dana da pojedu 1.000.903 cevapa!!! Ne bi to bilo sokantno da nije samo prolecno i jesenje zasedanje skupstine.
    Ceo zivot je vezan za politiku – cak i da hoces da pobegnes od nje, uvek ce tvoj zivot zavisiti od politike i drzavnog uredjenja.
    Iskreno, ja ne mogu da se zalim na trenutni zivot (zato i stavljam slusalice na usi), ali se sokiram cinjenicom koju si i sama navela da masa ljudi zivi na rubu gladi, bede i siromastva. Delimicno smo krivi mi sami, jer sve ocekujemo, a delom su krivi i oni koji novac kradu od ovog jadnog, glupog i napacenog naroda. I to ne samo politicari, skoro je bio slucaj da se umesala crkva. A najbolji pokazatelj da li je drzava siromasna, su narodne lutrije, nagradne igre i svakakva cudesa.

    Mada, moram priznati da velikog udela u tome imamo i mi sami sto smo na ivici bede, iskreno receno sve smo navikli da dobijemo na gotovo – razumes sta hocu da kazem.

    Pozdrav i nemoj mnogo da se nerviras, jer skodi to organizmu. Nasi preci su se hranili na kacamaku i mleku, pa nisu umrli od gladi. Necemo ni mi!

  4. Charolija Says:

    Pa da Ivane, najgore od svega u ovoj našoj zemlji što ne možemo da izbegnemo politiku. U normalnim zemljama, ljudi eventualno znaju ko im je predsednik i premijer zemlje, za ostalo ih boli dupe, jer žive život.

  5. Alex Says:

    A lepo si rekla: “nemojte mi pametovati, uživajte u vašem blagostanju,”.

  6. zelenavrata Says:

    Pocecu da volim Palmu majke mi! Sredio je covek Jagodinu i svoje gradjane drzi kao malo vode na dlanu a polupismen je i sta sve nije, ko mu nadje manu…sem Betovena i zirafe…ima i muzej vostanih fogura tamo, i danas je odveo studente jebem li ga cini mi se Bec o trosku grada, a vodio je poljoprivrednike odmah nakon ukidanja viza…razmisljavam da idem tamo, samo se pitam dokle ce i tamo to da traje, ne verujem vise ni u sta.
    Kurcici, lepo si rekla 😆

  7. Charolija Says:

    Alex izgleda svakom po zasluzi. Nekom blagostanje, a nekom sranje. Mi izgleda nismo zaslužili ni u sranju da živimo.

  8. Charolija Says:

    Zelena kad pomenu Jagodinu, kad smo bili tamo na takmičenju, nisam čudom mogla da se načudim koliko ga poštuju građani, bezmalo kao Tita u neka vremena davna.

  9. iz0t0p Says:

    a one nase klince iz matematicke gimnazije sto su ispolagali prijemne na kembridzu ne planiraju da stipendiraju… al oni su iz zemlje koja sigurno nece da prizna ne zavisnost kosova :S

  10. Charolija Says:

    Koga briga za naše mlade pametne, kad će i onako da završe negde po belom svetu.

  11. Ivan Says:

    Iz “Malog srpskog mislenika” , par citata:

    “Oni vec decenijama uzivaju nase poverenje. I nista im ne mozemo” (ALeksandar Baljak)

    “Samo siromasni znaju da ima siromasniji od njih. Bogati vise samo bogatije” (Dusan Radovic)

    “Podjimo od onog sto je najteze uociti, od ociglednog” (Danilo Nikolic)

  12. zelenavrata Says:

    Imaju i zasto da ga postuju Char, zaista imaju sve i sva prava.

  13. Zoran Olujić Says:

    Ovde nikada neće biti bolje… hm… nekad smo se borili i imali protiv koga i za koga da se borimo… a sada… da (ne)biramo između većeg i manjeg zla… i idalje mi odzvanja u glavi tvoje: “Ovde nikada neće biti bolje”.

    Nekako ne želim to sebi da priznam i nastavljam da se nadam da će se stvari promeniti, ali kako godine prolaze nada mi izgleda sve slabija. Tužno je to.

    Možda jednoga dana i bude bolje, ali neke stvari se ne mogu nadoknaditi. Vreme neće stati niti se vratiti, ono nemilosrdno gura dalje i ne čeka da dođemo pameti i učinimo ovaj život bolji sebi i drugima.

    Najbolje stvari su jednostavne:
    “Be the change you want to see in the world”

  14. Exxx Says:

    Surova Charolija, pišeš i te kako dobre tekstove kada si ljuta 😉 Nego šalu na stranu, sve češće me brinu misli šta će biti sa našom decom . Šta su ona bogu zgrešila pa da mora da žive u ovoj državi ? Šta sam ja bogu zgrešio ? Šta smo svi mi toliko zgrešili pa da budemo tako grubo kažnjeni ?
    Između ostalog, radio sam neka slična, nazovimo ih, istraživanja, svojim narednim postom nadovezaću se na tvoj tekst.

  15. Sanja Says:

    Ne nervira me vise toliko nasa politicka elita, koliko me nervira ovaj narod sto trpi i guta decenijama unazad.
    Gledam ovde kod nas, svi nezadovoljni, gomila ljudi bez posla, oni koji rade ne primaju plate, obdanista, skole, biblioteka, muzej (svi koji zavise od grada) samo sto se ne sruse, stavljaju lonce jer prokisnjava, nema grejanja cele zime i tako u nedogled, da ne nabrajam. Onda se organizuju protesti sa ciljem rusenja opstinse vlasti i pojavi se 20 ljudi. Znaci, ostalima je dobro i to je to.

  16. SanjaKokica Says:

    Ja sam od onih koji su želeli otići, pa shvatili da su im neke druge vrednosti ovde. Kada bih sve svoje mogla povesti tamo negde gde je bolje, možda bih razmišljala ponovo o tome. Do tad, ne mogu. I…gde je to toliko dobro da će nas, odavde, sačekati raširenih ruku? Što ne znači da mislim da je ovde dobro. U pravu si, naravno da jesi. Samo, bojim se da ni vikanje, ni glas naroda ovde ne pomaže. To je već pokušano, pa smo dobili isto sranje drugo pakovanje. Kukavički deluje pomiriti se sa time ali mene nije sramota da to priznam. Sve što mogu je da se trudim da dobro plivam kroz ova go.na, da nas ne uguše 🙂

  17. Charolija Says:

    Ivane odličnih citata si se setio i upotrebljivi su u bilo kom vremenu.

  18. Charolija Says:

    Zelena mogu da ga pljuju i psuju koliko hoće svi oni koji nisu iz Jagodine, ali recimo takmičenje kakvo oni organizuju uz pomoć opštine, ne može nigde drugo da se organizuje u Srbiji i da bude na tom nivou. On se zalaže za svoj grad i ljude u njemu i milion posto imaju mnogo više od običnog grejanja, koje je recimo pojam za Bor.

  19. zelenavrata Says:

    Sto dovodi do prostog zakljucka da je stvar u vlasti koju odabiramo ili koja se samoodabira, vise nisam pametna, ali Palmi skidam kapu! Majku ti, Beograd je kao prestonica kao sve ono…a akva park ima Jagodina jedina u Srbiji, pa rekoh vec muzej vostanih figura, pa zoloski vrt…a stimulacije za radnike, studente i trudnice nisu samo puka obecanja, vec ih stvarno ostvari, na koji nacin ne znam, ali njegovi gradjani su zadovoljni.

  20. Charolija Says:

    Dobrodošao Zorane, pogledam tvoj blog, vidim kako si vredan, mlad, lep…i zapitam se, imam li prava da kažem tako nešto kao što je: “Ovde nikada neće biti bolje”. Koliko šanse imamo da ovde napokon počne da se cene prave vrednosti i da ljudi poput tebe i na hiljade sličnih dođu do izražaja, da budu nagrađeni za svoj rad i trud, onako kako zaslužuju.

    Razmišljam o nadi koju su imale moja generacija, pa i starije i ništa od toga nismo dočekali još uvek, a šta će nam bilo šta kada ostarimo načisto.

    Tako ni mi nismo hteli da priznamo da bolje biti neće, pa smo se borili za nešto bolje, a u stvari sve je to samo bio način da se utešimo.

    U pravu si neke stvari se ne mogu nadoknaditi, recimo nikada neću imati 20 godina, kao što sam ih imala kada se ratovalo, tako nikada neću više imati 35 kao sada, kada sve propada. Zar za 5 godina treba da kažem sebi, “eto ništa se nije promenilo, a ti već imaš 40.”

    Što pre čovek prizna sebi da je oko njega totalno sranje, pre će se snaći da svoj život učini vrednijim bilo gde na ovom svetu.

  21. Charolija Says:

    Exxx ako sada razmišljamo šta će biti sa nama, učinićemo da sutra i našoj deci bude bolje.

  22. Charolija Says:

    Sanja baš to i ja kažem, natrti se narod, pa nas lepo, onako trpaju bez milosti i bez namere da prestanu.

    I dalje mi ne ide u glavu da narod u Boru trpi bez grejanja cele zime, a da niko ništa ne preduzima. Ništa više ne razumem.

    A pazi ovo, to za vaše grejanje ne bih ni znala da je tako da nije bloga i blogera. Zašto niko drugi ne priča o tome. Zašto toga nema u dnevnicima, u nekim izveštajima, novinama, jebem li ga gde ili sam ja skroz neobaveštena?

  23. Charolija Says:

    Kokice nije lako napustiti sve one koje volimo, a ostaju ovde, ali mora da postoje neki prioriteti, a prioritet je da prvo nama bude bolje, da bismo sutra mogli i deci da život napravimo lepšim i put lakšim.

    Nije sramota reći to što ti kažeš, nisi kukavica zbog toga.

  24. Charolija Says:

    Da Zelana, verovatno bi nam svima bilo bolje da ima više “Palmi” po Srbiji.

  25. Da li smo siromašni ? « E x p e r i m e n t Says:

    […] Nisam znao šta da mu odgovorim. Možda mi je bilo teško da priznam. Možda me je bilo sramota. Charolija je o tome pisala na svom blogu. Ja se samo nadovezujem na celu tu priču. Krenuo sam sa analizom da […]

  26. NikolinaL Says:

    Ne mogu da verujem sta citam ovde, pa jesu li ti ljudi normalni…?? Umesto da stipendiraju i ulazu u nasu decu oni..kakvi bre nesvrstani, sta je ovo ?!

    Ja sam otisla jednom, vratila se 2002 u nadi da ce se stvari promeniti, da oni skakavci koji su nama pojeli mladost i odrastanje nisu vise to da ucine to i nasoj deci… ali prevarila sam se. I otisla opet. Ne znam da kazem da li je finalno, ne mogu jos uvek da presecem veze ali …kako godine prolaze, kako sve tu ostaje isto i jos gore tako sam sve manje optimisticna…..
    Gledam moju generaciju iz gimnazije i sa fakulteta… svi smo negde… na raznim stranama globusa.. kad pokusamo da se prikupimo dogovori pocinju maltene godinu dana unapred da bismo isplanirali odmore… i pitam se, ako smo mi bili ratna generacija, ako smo mi morali da odemo i ako smo se nadali kao sto ti rece gore da ce stvari jednom biti bolje…zasto i kako se nista nije promenilo..:(
    I onda mi radimo i za sebe i za nase roditelje, bracu, sestre, rodjake sto su ostali u Srbiji i saljemo koliko mozemo i odvajamo da bismo i njima pomogli da koliko toliko skrpe kraj s krajem od 1 do 1…
    Ministar za dijasporu skoro rece kako dijaspora vise pomaze Srbiji od MMFa… 5.5 milijardi dolara je iz dijaspore uslo u Srbiju samo prosle godine… 14% ukupnog drustvenog proizvoda…
    Tako posmatrano, mozda se nekome zaista i isplati da ljudi odlaze iz zemlje…. :(((

  27. Danijela Says:

    Ovo je tema za široke i duboke rasprave i analize. Ne mogu da filozofiram, dođe mi da odem u tri lepe pi*de materine što dalje od civilizacije, da odmorim dušu!
    Sve se slažem sa tobom, ali moram da dodam nešto… Političari su odraz naroda! Kakav narod takvi im i političari! Mi smo ih birali. Tražili smo, evE nam ga!

  28. Dubravka Says:

    svaki narod ima vlast kaka mu pripada. nemo mnogo se bunite. 😀 (uopšte se ne zezam, nažalost.)

  29. malabreskva Says:

    Mene to sa nesvrstanima podseća na Tita, izgleda bi neko ovde da postane BROZ 🙂
    Inače, da nije žalosno, bilo bi stvarno smešno, najgore od svega je što se ne vidi kraja ovom opštem rasulu. Navikli smo mi da ćutimo i trpimo, dok se ne digne kuka i motika, a ovi znaju dokle mogu

  30. #pratipetak #followfriday « Uspesi, padovi i život uopšte Says:

    […] novi tekst – Velika seoba Srba Koliko je politika ušla u sve pore našeg života, koliko smo kivni na pojedine (ili sve odluke […]

  31. BRANKKO Says:

    Zato je meni skolarina ‘iljadu evra, pa izmedju (a boga mi i za vreme) ispitnih rokova mora da se šljaka…

Leave a Reply

