Samo mojoj Ani

Bacim je tako na sredinu velikog kreveta i golicam i ljubim i gnjavim i uživam i smejem se kao detence. Smeje se i tačno mi srce pomera sa mesta, od neke radosti, naivnosti, nevinosti, sreće, ljubavi. Ma da crknem od nekih osećanja.

Kasnije je posmatram dok se igra i zamišljam kako pleše svoj prvi bračni ples, pa mi i suze krenu. Naravno da se neće udati za kretena, jer ako taj neki bude samo jednom povisio ton na nju, ona će otići. Reći će i sebi i njemu i celom svetu, “na mene niko ne može da viče…sem moje mame… ponekad.”😉 Imaće temelj.

Ako nekada neko digne ruku na nju, slomiće mu je. Slomiće je svojim pogledom, okrenuće se i otići, a onda će njena mama da mu je stvarno slomi.:mrgreen: Zar zaista ljudi ne vide povezanost svog detinjstva sa ostalim fazama života?

Ako vaši roditelji, puno viču na vas, naviknete se, pa vam bude sasvim normalno da i drugi viču na vas. Ako vam kada porastete neko kaže “…UĆUTI GLUPAČO”. “On me voli, nema veze što me zove glupačom, ne misli on tako.”, to je samo ono što ste već naučili u primarnoj porodici.

Ako vas roditelji tuku dok ste dete, naravno da to ne shvatate tragično. Pa oni vas vole, zato vas i tuku, da biste bili bolji. NE!!! Oni vas po guzi tuku zato što drugačije ne umeju sa vama, zato što su veći i jači, zato što misle da su pametniji. Uče vas da kada vas neko tuče, treba da se povinujete, slomite nad silom i sutra kada vas muž opauči šamarom, morate da znate da ste slabiji, da vas izdržava, da je on veći i jači, da vas voli bez obzira što vam je kosti pomerio.

Nisam dosadna, ovo je neiscrpna tema. Nešto o čemu treba uvek da se govori. Moju Anu neće sutra niko da tuče. Kilometre koje dnevno prepešačim na ovih zimskih, 70-80 stambenih kvadrata, da bih njoj i sebi učinila život zanimljivim i lepšim…ma neće nam niko oduzeti. Niko nam ne može i ne sme oduzeti našu ljubav i poverenje. Ne može se sutra pojaviti, “baja do jaja” koji nije “baja do jaja”, a da ona pomisli da on to jeste.

Ima da zna, da svaki onaj koji traži od nje  da bude ono što ona nije, ne može da je voli. Naučiće šta znači voleti. Ljubav je ljubav, definitivno. Onako kako volite svoju decu, tako će oni sutra voleti druge.

Moja Ana je sasvim drugačija od svih ostalih Ana koje poznajete. Moja Ana je najlepša Ana koju ste ikada videli. Ako nije najlepša, najšarmantnija je sigurno. Moja Ana je deo mene. Moja Ana ne može da bude obična, kao njeno ime što je. Ima obično ime, jer sve drugo u vezi nje je neobično. Moja Ana je za sada moja i budite sigurni da ću je pripremiti za život, da nekada postane i nečija.

Kada nečija bude postala, postaće samo još voljenija, jer moja Ana je svojim rođenjem donela i mudrost o  kojoj ne umem ni da sanjam, ne umem je naučiti nečemu o čemu ona mnogo bolje zna od mene. Naučiću je onome što ja znam i što se ne može naučiti samim dolaskom na ovaj svet i školom. Nije mnogo, ali moja Ana je već naučila da vredi i niko joj to ne može oduzeti.

Svako od moje dece ima svoju priču, ova je samo Anina.

Tags: , , ,

27 Responses to “Samo mojoj Ani”

  1. malabreskva Says:

    Preslatka!
    Ne brini se mnogo, ako je na mamu ne sme joj niko ništa!!

  2. Charolija Says:

    Rekoh sada na Twitter-u i mislim da uopšte nije samoljubivo, jer u stvari i težim tome da svoje devojke naučim svemu onome što znam, da postanu još veće zverčice od mene. “…imam malu i malo veću kopiju sebe, prosto sam neodoljiva.”😆

  3. Verkic Says:

    Ima ona da slama srca.
    Ne sumnjam da ćeš je naučiti i preneti sve ono što bi trebala znati. Pored svega i vreme je drugačije na svu sreću od onog našeg, te nemaš stvarno razloga za brigu.🙂

  4. Charolija Says:

    Verkić mislim da je nažalost razloga za brigu sve više i više kako godine odmiču. Namazaću ja to svim mogućim bojama, pa kako nam Bog da.😀

  5. Pedya Says:

    Šta god učinila, mora postojati i doza sreće, da bi sve bilo kako treba. Nikad nećeš moći da je zaštitiš od svega. To ti je kao u vožnji – ti voziš po svim pravilima, a pijana budala izleti u tvoju traku i promaši te za dlaku… A u pravu si da razlozi za brigu sa godinama ne nestaju. Samo se menjaju, ali im je broj nekako isti. Dok su mi deca bila mala, mislio sam foliraju oni što kažu “malo dete mala briga, veliko dete velika briga”. Kad odrastu ne brineš više da će da gurnu dva prsta u šteker, ali izbor nezgodnih iskustava se samo proširuje… A onda ti ostaje samo da se nadaš da si ih naučila svemu što je trebalo i da si ih rodila dovoljno pametne da i sami umeju da prepoznaju i da se sačuvaju. I, u stvari, nikad ne prestaneš da se brineš. Samo prestaneš to da pokazuješ. Pogotovo kad napune 20 i 25 godina. Kao moja…😉

  6. Dudaelixir Says:

    Preslatka je Ana, zaista. Te okice, onako, po malo tužne, ili je to samo ugao fotkanja.
    Znam da ćeš je učiti svemu dobrom, ali, na žalost, po nekada nismo u situaciji da odlučujemo o sudbini naše dece. Sada, kada razmišljam o svom životu, svašta sam preživela i nije bilo šanse da poslušam roditelje. Morala sam sama da prodjem kroz sve. Pouke izvučene, naravno. Isto je i sa tobom i sa mnogima od nas. Srećno Anuški sa tobom i Jabučilom, jer znam, da ćete dati sve od sebe da je učinite DOBRIM ČOVEKOM KOJI ĆE ZNATI DA CENI SEBE I SVE OKO SEBE I DA NEĆE DATI NA SEBE!🙂

  7. Charolija Says:

    Pedya nekako se kroz ceo ovaj post provlači ta velika reč NADA. Sada dok je mala i samo moja lako mi je da pametujem,. Kako meni niko nije mogao da upravlja životom, tako neću moći ni ja njenim, ali kao što rekoh imaće dobar temelj i mogu da se nadam da će je sreća pratiti.

    Gledaš ga kao malo vode na dlanu, a onda naiđe neko ko je namazaniji i od života joj napravi ludnicu. Uh…strepnja i nada…

    Gledam svoje sestriće 15 i 18 godina i sve sam sigurnija da što su veći naše brige rastu srazmerno sa njima.

    Nego odakle tebi tolika deca?😉 Divno😀

  8. Charolija Says:

    Dudo na prvoj slici je sa beretkom 63-će padobranske, pa je važna i ozbiljna, kako i priliči,😀 a na drugoj je eksperimentisala sa tortom, sva se umackala.😀

    Rekoh Pedji da bez obzira čemu nas sve nauči i koliko da nam daju ljubavi i pažnje, roditeljima ostaje samo da se nadaju da će nas pratiti sreća.🙂

  9. Ivana Says:

    Samo je i uči tako. I treba!

  10. Pedya Says:

    Pa, Charolija, šta da ti kažem… Za 28 godina braka, uspeo sam da “zaradim” i toliku decu.😉 Uostalom, ovo starije me je i navuklo i na twitter i na blog…😀

  11. Charolija Says:

    Ivana ako je ne naučimo mi u porodici ko će drugi.😀

  12. Charolija Says:

    Svaka čast Peđa, izgledaš mnogo mlad za toliku decu.😀 Bravo za starijeg i “navlačenje”, pravi potez.😀

  13. electrasdreams Says:

    Sve sto ponese iz kuce, ima odraza. Bez brige.

  14. stevo Says:

    Da, ljubavna priča… porodična.

  15. SanjaKokica Says:

    Charolijo, prelepo je to što posvećuješ toliko pažnje svojoj deci. Treba da znaju šta je to ljubav. Treba da znaju zahtevati da budu cenjeni. Treba da nauče da ne dozvole da ih se gazi. Volela bih to postići sa svojim dečacima. Da ih naučim da poštuju druge onako kako bi voleli da drugi poštuju njih. Da vole onako kako bi voleli da budu voljeni. Da li ću uspeti – ne mogu da tvrdim. Možemo samo biti istrajni na tom putu. Da li vičem na njih? Da…vičem, jer ponekada ni pet lepih molbi ne pomaže, ni sakupljanje smajlija, ni…Da li žalim zbog toga, da žalim, već u datom momentu. Čak…imala sam nameru, samo da stignem, podeliti sa vama iskreno i otvoreno šta mi je mladje dete poklonilo…iz srca, pisano dečijom ljubavlju. I hoću…jer i to je život. Dve čestitke – jedna prelepa…i druga jednako lepa, ali nosi skrivenu poruku u sebi. Ali, to zahteva moju pažnju i vreme a ne zbrzavanje…Do tad, pozdrav tebi i ljubavi koju usadjuješ nesebično u svoju decu.

  16. IvanB. Says:

    Bogata si jer imas blaga o kojima ponosno mozes da pises.

  17. Charolija Says:

    Elektra računam na to.😀

  18. Charolija Says:

    Kod mene Stevo malo, malo, pa neka ljubav.😀

  19. Charolija Says:

    Uh Kokice kako ti pišeš lepe komentare.😉 Sigurna sam da ćemo dati sve od sebe i da će naš trud ostaviti pozitivne posledice po naše klince. Majke ko majke, brinemo i kad treba i kad ne treba. Nadam se najboljem.😀

  20. Charolija Says:

    Jesam bogata Ivane i ne štedim reči za svoje bogatstvo.😀

  21. drveni advokat Says:

    Kako je samo lepa . . .
    Dobro je nauči, i nju i Marka i Jole, nauči ih da vole sebe i da poštuju i sebe i ostale i nemaš da brigaš.
    A znam da hoćeš, ako već i nisi.
    Ljubim vas sve puno.

  22. SanjaKokica Says:

    AAAA, šta kažeš😉 Možda da se bolje počnem baviti pisanjem komentara nego postova?😉:mrgreen:

  23. zelenavrata Says:

    I mene ucise svasta, ali bejah los djak i ostadoh, valjda ce Anci biti dobar ucenik🙂

  24. Charolija Says:

    Drvena, trudiću se, jer mislim da važnije lekcije nema i nadam se da neću omašiti. Ljubimo i mi tebe.😀

  25. Charolija Says:

    Kokice postove nemoj da zapostaviš, a ovako nezvanično ti mogu dati zvanje, Kokica profesionalni komentator.😉

  26. Charolija Says:

    Zelena mislim da kao što neko gore u komentarima reče i sreća igra veliku ulogu. Jebem ga.🙂

  27. magi Says:

    ih, ljubim je musavu!!!! samo jedna ispravka – JA imam najlepsu Anu 🙂

Leave a Reply

