Kakav sam to čovek?

kuliranjeZapitate li se vi nekada ovako nešto? Kakav sam to čovek i šta je to ispalo od mene? Svojim rođenjem sam postala ćerka, sestra i sve ono što ide uz ostale rodbinske veze. Kakva sam sve “zvanja” sticala svojim odrastanjem i sazrevanjem? Hm… ?

Drugarica, prijatelj, simpatija nečija, školska drugarica, nečiji đak, vremenom i nečija ljubav, devojka, samim tim i nečija suparnica, možda me je neko video i kao svog neprijatelja, ne znam.

Kasnije sam postala i tetka. Izuzetno sam ponosna na to “zvanje”. Kada sam rodila svoje prvo dete, zvanično sam postala majka. Pre toga sam vežbala sa svojim sestrićima i bila “mama” u pokušaju.🙂 Onda sam neko vreme bila, ružno i tužno zvano, samohrana majka. Prošle su godine dok sam postala nečija žena, pa ponovo majka i onda još jednom. Istovremeno i nečija snajka i ujna.

Ostalo mi je još da postanem nečija tašta, svekrva i baba, možda i nečija ljubavnica.🙂 Nikad se ne zna.😉

Od svega nabrojanog, najbolja sam kao tetka. Sve ostalo je pod znakom pitanja. Moji sestrići su dovoljno porasli da mogu to da potvrde, a i ovo govorim, jer je to njihovo mišljenje. Tetku kao ja bi svako poželeo, bez lažne skromnosti. Sa mnom su mogli i mogu sve i svašta.

Dobro me je imati za prijatelja, ali i za neprijatelja.  Poželela bih svima neprijatelje kakav sam ja. Ako ste spremni da podnesete nečiji trenutni bes i ljutnju i gomilu koje kakvih reči, jer ste bili izuzetno loši,  onda o čas posla ako u meni vidite neprijatelja, možete dobiti prijatelja. Kod mene sve mora da se razjasni i sve krive drine moraju da se isprave, posle toga možemo iz početka. Svakome dajem šansu, ponekad i dve.

Kakva sam kao nečija supruga? Ne d’o Bog nikome, najiskrenije. Mora čovek da bude malo lud da bi bio moj muž. Neću ovde ništa da vam objašnjavam, jer se to tiče samo jednog jedinog ludaka na ovom svetu koji uspeva da me izdrži i zadrži.

Znate… da ovo nije obostrano, verovatno brak u kom jesmo moj muž i ja ne bi uspeo ni pet dana.  Znate kako kažu “…svaka rupa ima zakrpu”. Našli smo se na našu sreću i sreću svih onih potencijalnih muževa i žena koje bismo samo unesrećili i koji bi nas upropostili. Ovako smo se našli, njih poštedeli, a nas usrećili. Teško je razumeti, ali tako je.😀

Sve sam ovo napisala, jer sam na početku imala jednu misao. Kakva sam to majka? Moja deca će svakako dobiti šljagu po dupetu ako su grubi jedni prema drugima ili prema sebi, ali zato mogu da ižvrljaju zid za šta će dobiti samo usmenu pridiku i “no, no…”. Zbog ovoga ćete, ako ikada kod nas dođete, da vidite ižvrljan zid i njih dvoje ili troje u zagrljaju.

Kad pozvonite na vrata, budite sigurni da će vas sve tri glavice dočekati, kako vire. Da će vam svako od njih pružiti ruku da se pozdravite. Ako ste baš gotivan lik, možete očekivati i da će vam sesti u krilo. Ako vičete dok govorite, budite sigurni da vam neće prići. U njihovim životima samo jedna osoba ima pravo da ponekad neograničeno viče, bez posledica i po njih i po nju. Njihova mama.

Ako ste moje dete bez ikakvih problema možete da se probudite 5-6, 15 puta tokom noći i da zanovetate. “Hoću piškim.”, “Daj vodu.”, “Taći, taći, Mako.” (kaki Marko), a onda se samo smejete i zezate, “neće taći, Mako zeza…”. “Daj piš, meko.” (piš je obična bela bebinjska pelena sa kojom Marko spava, meko je mleko).

Možete i da me probudite u 7 i dignete iz kreveta da vam nađem šta ćete da obučete za školu, jer sinoć ste zaboravili da ćete ujutru uopšte da se obučete.  Možete da budete Ana i da iz kreveca bacate flašicu i tražite da vam je dodam, onoliko puta koliko vam je zanimljivo ili dok mama ima živaca…. a ima ih za takve zajebancije. Ma svašta nešto možete ako ste moje dete, a ono što ne možete, e to ne možete i tačka, pa makar i da hoćete da crknete od muke.

Ako ste moje dete možete biti sigurni da ću vas tokom dana poljubiti kad ujutru ustanete ili kad ustanem, da ću vas poljubiti kad ste dobri i uradite nešto lepo i dobro, da ću vas poljubiti i ako uradite nešto loše, ali kažete “izini  mama…”, da ću vas poljubiti kad izlazite iz kuće, kad ulazite u kuću, ma kad samo prođem pored vas.  Svaki put kad izlazite iz kuće rećiću vam “…lepo se provedi”.

Ako ste moje dete sigurno ćete tokom dana bar jednom čuti, onako na uvce, “volim te najviše na svetu, najbolji/a si i niko nije kao ti”, “najlepša/i si, dušo moja”. S obzirom da ih je troje, svako od njih ima svojih “5” minuta dnevno za ovakve izjave, a da niko drugi ne čuje i da to bude samo naše.

Smatram da svako od njih treba sve to da zna, onako samo za sebe, odvojeno od svega drugog što se dešava oko nas i svih drugih koji nas okružuju.  Vreme će pokazati koliko sam dobra ili loša majka. Preostaje mi samo da se nadam da nisam mnogo loša. Nisam sigurna koliko ću najvažniji posao na svetu dobro uraditi. Iskreno rečeno prepadnuta sam, kakav sam to čovek postala? Ma…osnovno pitanje je, kakva sam to majka?

Slika0158

Slika0138

mljac-mljac

Tags: , , ,

43 Responses to “Kakav sam to čovek?”

  1. Deda Says:

    …ako sam tvoj redovan citalac, sta onda?😛
    Dobar si civek, dobar si bloger. ALi najvaznije da si dobra majka, a jesi …Neka deca pricaju jednog dana, do tada se trudi …
    Ajd….:P

  2. Charolija Says:

    Deda daću sve od sebe.

    Ako si moj redovan čitalac, onda smo dobri drugari. Jebem li ga.😀

  3. Milko Says:

    Ako je sve onako kako si napisala,onda si mama za desetku😉

    ..ili za devet i po,jer ne daš klincima da slušaju Janu i Canu..:P😉

    pozzz

  4. Charolija Says:

    Milko pokazaće vreme koju ocenu zaslužujem.🙂

  5. Deda Says:

    😛

  6. Sanja Says:

    Sta treba vise od ovoga? 😛

  7. Dubravka Says:

    ok, to su legitimna pitanja za samopropitivanje. to nas čuva da se ne opustimo.
    ali ti nisi majka, tetka, supruga, ble-bla. to su samo tvoje funkcije, ono što jedino jesi, to je ljudsko biće.

    (i ja čitam tvoje blogove čar, iako se ne prijavim svaki put da nešto kažem😉 )

  8. stevo Says:

    E pa drugar, vidim da je dobro biti dobra majka, a i ostati dobra doveka!!! Pozzzz!

  9. Mahlat Says:

    I pitas se kakva si majka.

    Neke se nikad ne pitaju i misle da su najbolje na svetu.

  10. veshtichanstvena Says:

    Za pozeleti…eto…)))))))))))

  11. Ivana Says:

    Samim tim što se pitaš da li si dobra majka i preispituješ, pokazuje da jesi dobra majka!

    Pozdrav bre!🙂

  12. zelenavrata Says:

    Aj me usvoji, leba ti🙂

  13. Charolija Says:

    Sanja ne znam šta treba, trudim se da ih pored svega što mogu da im dam, mislim u nematerijalnom smislu, naučim da ne lažu, da se drže zajedno i da se bore za sebe.

    Kad su ovi maleni počeli da govore hvala, izvolte, izvini, molim te, nema na čemu… bila sam iznenađena, odakle im to? Dok nisam shvatila da im sve to govorim od samog rođenja. “Izini mama”… me je dokusurilo.😀

    Svašta su nas nešto učili dok smo odrastali, ali niko ne može da nas nauči kakvi roditelji treba da budemo.

  14. Charolija Says:

    Dubravka istina je da su sve to samo odnosi sa drugim ljudima. Mišljenja sam da ako čovek nije dobar prema sebi onda ne može da bude dobar ni prema drugima, pa se preispitujem koliko sam to dobra prema sebi i šta kao takva mogu da pružim deci? Ponekad sam loša prema sebi, pa verovatno se desi da budem loša i prema njima.

  15. Charolija Says:

    Stevo nadam se da neću nešto da odlepim, pa da se promenim.😉

  16. Charolija Says:

    Mahlat pitam se i koliko sam dovoljno dobra. Šta li će to da mi promakne. Razmišljam kad porastu šta će imati da kažu o meni kao roditelju. Baš se tako skenjam ponekad. Mora da tu ima nešto što ne valja, čim se pitam.

    Te što misle da su najbolje, verovatno nikada ne uvide da su pogrešile negde.

  17. Charolija Says:

    Valjda Veco. Ne znam.

  18. Charolija Says:

    Ivana kad si diplomirala i došla kući, znaš kako te je mama dočekala sa hlebom. To me je baš raznežilo i setim se ponekad toga. Tvoji roditelji su obavili odličan posao sa tobom.😉

  19. Charolija Says:

    Zelena malo si mi velika da bih te usvojila, ali bih vrlo rado kad bih mogla. Kad se setim samo “Prve laži”, dođe mi da ti naduvam delfina.😀

  20. magi Says:

    nekoliko stotina puta sam ponovila da se moje roditeljstvo šeta između histerije i kajanja zbog histerije. kakav sam roditelj, znaće se za neku deceniju. mislim da je najvažnije dati deci gomilu ljubavi i samopouzdanja, pa im ponavljam beskonačan broj puta da sam ih htela baš takve, da su najbolji na planeti. u tom svetlu, mislim da si ti super mama! 🙂

  21. sara Says:

    Samo se ti pitaj..😀 odlicna si mama. svaka cast sve postizes, a klinci su medeni… .D
    ali velika je stvar sto si i tetka-drugar,
    pozz

  22. Dudaelixir Says:

    E, jebi ga, char, uvek ćemo se pitati da li smo mogli bolje i lepše, da li smo im dali dovoljno ljubavi i poljubaca i da li to što radimo, baš ono pravo i da li će iz toga “ispasti” normalni i zdravi ljudi! Koliko vidim, ti si skroz normalna. Vidim sebe u tebi (blizanci). I ako treba da ti kažem kakva si majka, po meni si dobra, voliš svoju decu i to im pokazuješ, što je najvažnije. Samo tako i na dalje! Biće teško, sigurno, u odredjenim periodima njihovog odrastanja, ali, i to će proći! Samo da ne lažu NIKADA, to je važno da im se usadi, jer ti ćeš uvek stajati ispred njih KAD GOD TREBA DA SE BRANE PA MAKAR I NE BILI U PRAVU! A što si prepadnuta?🙂

  23. Dudaelixir Says:

    Ups, Char, napisala sam ti ime malim slovima u prethodnom comentaru! Sorry, dobra majčice!😀

  24. bubazlatica Says:

    Koliko smo dobri roditelji, vidi se po nasoj deci. Definitivno oni su nase ogledalo. Ja u tom ogledalu vidim jednog, srecnog, nasmejanog decaka, sigurnog u sebe, svestranog, lepo vaspitanog.Vise mi nista nije potrebno. Mislim da ako se zagledas, da ces videti isto.Ne moras da se preispitujeas, pruzi im samo dovoljno ljubavi, kao do sada.

  25. IvanB. Says:

    ja cu k’o zelena, aj i mene usvoji😀
    pazi ovako: najbolje na to pitanje mogu odgovoriti tvoji najblizi – a s obzirom da citam tvoj blog veoma dugo, iz svega sto si prozivela i navela, od teskih trenutaka pa do veoma lepih – iskreno i otvoreno, mogu da na osnovu toga kazem da si dobar covek, jer retko ko ce iskreno i javno napisati svoj problem a da ga prethodno ne uvije u nekoliko slojeva ukrasnog papira. Dobra si majka svojoj deci, dobra si zena svom drugom muzu, uvek si uz njega i na tlu i kad letite, dobra si blog prijateljica – nikome se nisi zamerila, iskrena prema svojim RL prijateljima (pisala nekoliko postova o tome i kako si postupala u nekim konkretnim situacijama – a bitno je da se nikom nisi sliktala, pa makar i po cenu da se to prijateljstvo sjebe – sta si mislila to si i rekla), itd….
    ovo je tvoj dnevnik, niko nema pravo da ti sudi, sutra ni tvoja deca, ni muz, ama bas niko. svi mi odlucujemo na koji i kakav nacin cemo svoj zivot kreirati i proziveti ga. nekome ces biti dobra, nekome vestica, ali jedno je bitno, barem po meni, da se u svakoj situaciji i u svakom momentu ti dobro osecas i smatras da je to ispravno.

    Ne znam ni sta sam napisao, prekidaju me uvek na pola recenice. jurim, zurim i nekad mi je zao sto nemam dovoljno vremena da napisem sve sto mislim.

    U zdravlje, i don’t give up

  26. Charolija Says:

    Magi i ti si super mama, sigurna sam. Te naše povremene histerije, mislim da niko ozbiljno i ne shvata. Smrzne im se govno u dupetu, ali samo na par minuta.😉

  27. Charolija Says:

    Saro super je biti tetka-drugar.😀 U tom odnosu imamo mnogo manju odgovornost nego prema svojoj deci, sa bezgranično mnogo ljubavi, odlična kombinacija. Užasno mi nedostaju moji sestrići, jedva čekam da ih vidim.

  28. Charolija Says:

    Baš tako Dudo. Prepadnuta sam i puno se preispitujem u zadnje vreme oko mnogo toga, jer ću ostati sama sa decom na šest meseci. Pisaću i o tome.

  29. Dudaelixir Says:

    Nemoj se preispitivati, radi po svojoj savesti i nećeš pogrešiti. Ajd, da čujemo i razloge zašto ćeš ostati sama sa decom, naravno, kada sve bude vama jasno i čisto, da ne “urekneš”!🙂 Srećno!

  30. Charolija Says:

    Bubice radujem se zbog tebe i tvog dečaka. Svaka čast mama.😉🙂

  31. Charolija Says:

    Ivane moraću da razmislim, pa možda i obdanište otvorim.😀

  32. malabreskva Says:

    Dobra si majka. Svi se ponekad preispitujemo, to nije uopste lose.

  33. dollybel Says:

    uvijek se pitamo možemo li bolje i više pružiti svojoj djeci, više ljubavi, pažnje…
    često sebi to pitanje postavljam, ali: dajem sve od sebe i više nego što mogu. Ne umijem bolje, mama sam najbolje što umijem!

  34. magi Says:

    🙂 a, pa da, niko nas ozbiljno ne shvata kad vilenimo, tačno. moja baba je uvek govorila: sačuvaj, Bože, svačije, pa i moje i to mi je ostalo u sećanju kao najlepša fraza. sad kad sam majka shvatam i težinu tih reči. važno je da su zdravi i nasmejani, sve ostalo se rešava u hodu.

  35. SanjaKokica Says:

    Pa što bi rekli, svaka čast, Charolijo. Tvoja su deca sretna što te imaju baš takvu kakva jesi🙂

  36. Charolija Says:

    Doli ne znam da li umem i mogu bolje, što kaže Magi samo da su nam zdravi. Dobre smo.😉

  37. Charolija Says:

    Breskvice preispitivanje nam svakako sleduje.🙂

  38. Charolija Says:

    Kokice srećni jesu, valjda će biti i dobri.

  39. Exxx Says:

    Po onome što sam pročitao, mama koju bi svako dete poželelo, sa druge strane, tek kada deca odrastu i krenu svojim putem saznaćemo da li smo bili dobri roditelji. Bravo za tebe😉

  40. Charolija Says:

    Exxx definitivno će vreme pokazati, koliko smo dobri ili loši roditelji. Nećemo valjda omanuti. Važno je da se trudimo i dajemo sve od sebe.😉

  41. Nena Says:

    Uzivam dok čitam sve što pišeš i mislim da si jako pametna…uz to ide sve drugo!

  42. Charolija Says:

    Drago mi je Neno da ti se sviđa ovde kod mene i hvala ti na komplimentima.🙂

  43. lecins Says:

    Draga Čarolija, uvek u nečemo mislimo da smo mogli bolje,mada tada kada smo nešto činili , imali smo ubeđenje, da radimo najbolje što znamo.
    Imaš divnu porodicu, muža koga voliš, decu koja su predivna, mali anđelčići i to je velika radost, ako posle svega pitajući se šta je od mene ispalo, možeš reći da si srećna, znači da si ispala dobra, a ako u nečemo nešto fali, pa to još možeš popraviti, e to smo mi i to je život, srećna mi bila!🙂

Leave a Reply

