Nažalost uverila sam se da je H1N1 stvarno opasan

Swine flu

Nisam mislila da ću i jednu rečenicu da posvetim ovom trenutno popularnom gripu. Čak sam negde kao komentar napisala, da mene neće ni običan, a o ovom neobičnom da i ne govorim. Nisam se podsmevala, daleko od toga. Imam decu, zabrinuta sam,  mere predostrožnosti postoje,  ali nisam preopterećena.

I tako, jutros pijemo kaficu, deca još spavaju, zvoni telefon, ništa neuobičajeno, sve dok sa druge strane nismo čuli vest. Ivanov brat od ujaka Saša, iz Prokuplja, umro je noćas od H1N1. Imao je 43 godine, bio je zdrav i jak pre nego da ga je savladao virus. Četiri dana se borio i noćas umro. Još uvek sam u šoku. Prosto ne mogu da verujem da se sve to zaista dešava.

Ivanov i Sašin deda su bili rođena braća.  Ne znam da li mi je žao što se nismo upoznali ili mi je ovako nekako lakše? Imao je ženu i dvoje dece koji su sada ostali bez njega, zbog nekog glupog virusa. Strašno. Prepadnuta sam.

Sa druge strane sam se iznervirala kada je Jovana došla iz škole i rekla da ih vode u pozorište, onako, cela škola, tj. ko hoće. Da li su bre oni normalni? Zar ne treba sačekati da sva ova gungula prođe? Ne znam ništa.

Samo sam sada definitivno sigurna da je ovaj grip jako opasan. Čuvajte se.

24 Responses to “Nažalost uverila sam se da je H1N1 stvarno opasan”

  1. Danijel Šivinjski Says:

    Strašno, moja sućut.

    Mislim da je najžalosnija činjenica da je “zli čovijek” plasirao saj grozni, medijski napuhani, ali istinit, H1N1 kako bi zaradio na ljekovima.

  2. dijica Says:

    Htela sam da te zamolim još malopre na Twitteru da napišeš post o tome, ali sam molbu ostavila za kasnije, kad se malo sabereš. Hvala što si napisala, post dovoljno govori.
    Mnogo sam se nervirala prethodnih nedelja, došlo mi je da budem off neko vreme, jer mi nikako nije bilo jasno kako ljudi mogu da se sprdaju s nečim dok drugi ljudi umiru. K’o što rekoh kod Mahlat, a i na svom blogu, za mene je život svetinja, a ne statistika. Baš me briga kolika je smrtnost.
    Virus sezonskog gripa ima svoje žrtve, ali nikada ne “ubija” direktno, ciljna grupa mu je slična, pa ipak, umire se usled komplikacija primarne bolesti obično (hipertenzija, bolesti srca, imunodeficijencija usled različitih teških hroničnih oboljenja itd.). Ovaj virus je direktno odgovoran za nečiju smrt, jer pacijent umire od difuzne infekcije pluća. U tome je cela razlika. I na žalost, dešava se da da tešku kliničku sliku kod pacijenata koji su u punoj snazi, relativno mladi (primer 23.godišnje studentkinje medicine koja je pala u komu).
    Na žalost, u svemu ovome, najviše su me razočarale tzv. kolege, za koje sam neki dan rekla da bi ‘ladno pod hitno trebali na prekvalifikaciju u vračeve, jer me količina njihove neobaveštenosti i neozbiljnosti uglavnom rastužuje.
    Da poentiram (i izvinim ti se zbog ovolikog komentara) – zaita, nema razloga za paniku, ali ponašajmo se civilizovano i razumno i šteta će se svesti na najmanju moguću meru.
    P. S. Videla sam novinski tekst o rođaku tvog muža, kratka vest da je preminuo pacijent iz Prokuplja. Zaita mi je žao. :S

  3. Charolija Says:

    Dijice hvala na iscrpnom komentaru. Ovako laički shvatam da recimo od sezonskog gripa umre, recimo neko ko ima bolesno srce, pa ga napadne neki virus, srce ne izdrži taj udar virusa i čovek umre, a ovaj direktno udari na pluća i tu je gde je, bez obzira na bolesno ili zdravo srce, čovek umre.

    Naravno da nema mesta za paniku, preostaje nam samo da se ponašamo u skladu sa situacijom.

  4. Charolija Says:

    Danijele nemam reči. 😦

  5. Sanja Says:

    Prvo-zao mi je, iskreno saucesce.
    Drugo-sad sam se i ja prepala debelo, a taman sam sebe ubedila da to ova nasa kretenska vlast preterano pompezno objavljuje najcrnje vesti i nista vise.

  6. Goran Says:

    😦

  7. Dudaelixir Says:

    Žao mi je i primite moje saučešće! Treba se čuvati, za svaki slučaj, a kako, pa svaki dan pišu po novinama, higijena na prvom mestu, izbegavanje skupova, nema cmakanja i rukovanja (a ako baš moraš, odmah dezinfekcija). I to je to! Od sudbine ne može da se pobegne, ali panika moše da se izbegne, razumom!

  8. veshtichanstvena Says:

    Žao mi je vašeg rodjaka, kao i svih ljudi koji su umrli od gripa..
    Problem je što niko od nadležnih i stručnih nema jasno odredjen stav po pitanju vakcine, ili bolje rečeno nemaju iste stavove…
    Mnogi doktori u mojoj blizini, govore suprotno. Jedni su za , drugi protiv vakcine…uh
    Hamletovska dilema, zaista, za nas koji nismo stručni..

  9. Ivana Says:

    😦
    Saučešće

  10. malabreskva Says:

    Da, ne vredi paničiti ali kad doživiš tako nešto ostaješ paralisan… Žao mi je…

  11. Charolija Says:

    Sanja ja sam se sada zabrinula što ne objavljuju dovoljno pompezno, jer toliko su nas svašta nešto lagali da im ja ništa više ne verujem, tako nisam verovala da je ovaj grip toliko opasan, a jeste.

  12. Charolija Says:

    Dudo treba biti oprezan, a ako se ne daj Bože desi, treba biti smiren i razuman. Užas svakako.

  13. Charolija Says:

    Veco dobila sam mail od jednog farmakologa koji razmišljam da li da objavim? Nije uopšte obećavajuća ta vakcina. Nisam pametna.

  14. Dudaelixir Says:

    Pročitala sam dana u novinama za Ivanovog brata. Tužno je, ali, ništa mi tu ne možemo naročito, sem preventive i pozitivnih misli 😦

  15. SanjaKokica Says:

    Ne znam ti Charolijo šta ni reći. Na ovo čovek ne ume biti dovoljno bistar. Jedni šire paniku, drugi previše opuštaju situaciju. Ali kao što čitam kod Dijicinog komentara, ljudi nisu statistika. Svako ko je nekoga izgubio zbog ove bolesti složio bi se sa njom, a i svi ostali koji imalo imaju zdrav razum. Žao mi je, toliko ti mogu reći. Brinem za sve, naročito za decu. Trudimo se paziti koliko možemo. Dalje…šta nam bog da…

  16. veshtichanstvena Says:

    Misljenja su strasno podeljena, ja cekam da vidim hoce li nasi dr primati vakcinu.Ako ce oni, tada cu i ja …Objavi mail..

  17. Dubravka Says:

    moje saučešće, ivana.

    od gripa se umire, svakog. radim u zdravstvenoj ustanovi mada nisam zdravstveni radnik, tako da čujem svašta. između ostalog da je ovaj virus opasan kao i svaki virus gripa i da se od svakog može umreti. brojke za sad nisu ništa veće nego kad je u pitanju sezonski grip.

    ne znam dal je neko bio u prilici da čuje ili pročita govor poljske ministarke zdravlja kad je reč o vakcini. ja i inače imam sumnju kad je ”živa” vakcina u pitanju, al oko ove nemam nikakvu sumnju. vrlo sam protiv da je primi bilo ko iz moje porodice, sa mnom na čelu. ako bude naredba da zaposleni u zdravstvu moraju da je prime, imam ruke, braniću se. besvešale.

    inače svaka vakcina je potencijalna bomba jer nikad ne znate dal će da bude okidač za neki debalans u imunom sistemu.

    čujte, oni žele da smo u panici, farmaceutska industrija živi od naše panike i ide joj u prilog da je podstiče. perite ruke, šta da vam kažem. i ne okupljajte se baš previše u gomilama, pa čak i ako je umro patrijarh. akomerazumete. 😉

  18. zelenavrata Says:

    Ne znam sta da mislim…zao mi coveka da umre od takve gluposti…vestacki izazvane……shit.

  19. sugarkane59 Says:

    Moje saučešće.

    Zaista mi nije prijatno da ovo čujem, zato što još uvek nisam formirala mišljenje o ovom gripu. Pokušavam da što više izbegnem javna i zatvorena mesta, a dete ne šaljem u zabavište, što nije nikakva garancija, ali se nadam da svedem opasnost na minimum. Sada se još pojavljuju informacije o mutaciji virusa. Valjda je neko shvatio da može da zaradi, rastereti planetu i smanji krizu istim udarcem.

  20. Marjan - Paradoksija Says:

    I moje saučešće!

    Prosto da ne zna čovek šta da radi, šta je pametno, a šta ne. Ne valja paničiti,a ne valja biti ni preterano opušten. Teško je naći sredinu kada nas bombarduju sa svih strana oprečnim mišljenjima i informacijama.

    Znam samo jedno, nije isto i nije svejedno!

  21. Charolija Says:

    Dudo nemam pojma koliko možemo zaista da se zaštitimo. To je otprilike ono, “nema smrti bez suđenog dana.”

  22. Charolija Says:

    Kokice izgleda da nam samo preostajemo da preduzmemo mere koje znamo i da se nadamo da će nas zaobići.

  23. Charolija Says:

    Veco znam doktore u Srbiji koji neće da prime i to mi je sasvim dovoljno da ne primim ni ja, a ni moji.

  24. Charolija Says:

    E kad neće Dubravka, definitivno sam pri stavu da nam vakcina samo može odmoći.

Leave a Reply

