Bez dlake na jeziku – da ili ne?

Pre neki dan mi se javi drugarica preko FB sa kojom sam se ranije baš puno družila, ali život nas je razdvojio. Od tada su prošle godine. Ćaskamo tako o svemu i svačemu, vreme je prošlo, mnoge stvari su se promenile i u njenom i u mom životu. Udala se, rodila sina, promenila se, kaže postala je osoba “što na um to na drum”. Baš mi je bilo drago što smo ponovo u kontaktu.

Dobro, mislim se, to i nije toliko loša osobina. Nema pretvaranja, foliranja, nego sve čisto i jasno. Pošto imamo zajedničku drugaricu, pokrenemo priču i o njoj. Gde je, šta je, kako je i tome slično? Predložim da se sve tri okupimo kod mene na slavi krajem oktobra. Ona kaže da je to super ideja i da bi volela da toj drugarici pomognemo na neki način, jer je u nekim problemima.

Sledeće njeno pitanje je bilo “jesi li prestala da piješ?”, nasmejem se ja u smislu, “pitaš me to kao da sam lečeni alkoholičar”, a ona kaže “nisi ti daleko od toga.” Hm…nasmejem se ja opet. Kaže “plašim se tvoje reakcije, kada budem rekla sve ono što mislim”, toj našoj drugarici. Zamislim se ja malo, pa se setim da se jesmo par puta u mladosti baš dobro napile, da jeste bilo problema, da sam se jednom pobila sa jednim likom i da smo završili u supu.

Promislim malo bolje, pa se setim i njene izjave u supu. Svi koji su se zatekli tada na tom mestu, su dali izjave, sve izjave su išle u moju korist, sem njene. Kao da joj je on bio draži i preči od mene. Sve naopako je ispričala. Imam rešenje sa tog suđenja i dan danas, pa i ako je prošlo preko 10 godina. Nisam bila kriva.

Setim se ja njenog perioda iz života, kada joj je dan počinjao sa džointom, a nešto kasnije i sa kokainom, pa je pitam “a jesi li ti prestala da se drogiraš?”. Kaže “pomalo sam prestala”. Sunce ti poljubim blesavo, ti ćeš mene da nazivaš alkoholičarem, a drogiraš se?

Ništa, prođe sve tako kao kroz smeh i šalu. Dam joj novi broj naše drugarice i uz dogovor da se uskoro nađemo sve tri, završimo razgovor.

Budi me telefon. Zove druga drugarica, ta koja ima probleme. Naglasiću da mi je ta osoba izuzetno draga. Jedna od najdražih, a da mi nije neki rod. Nema veće tuge za nekog ko želi da ima dete, a ne uspeva u tome. Nema većeg bola, nema veće kazne od spontanog pobačaja. Jednom, dva puta, ‘ajde ima nade, ali četiri puta. Duša me boli. Čovek koga voli i sa kojim je već sedam godina zajedno je ne zaslužuje, u smislu da je nije sve vreme dovoljno poštovao, ali ja poštujem njen izbor i njenog čoveka “za ceo život”.

Ova što je postala osoba bez dlake na jeziku “što na um, to na drum”,  ok njen izbor, ali pozvati nekoga ko je u velikim životnim problemima, posle ko zna koliko vremena i na njeno obradovanje reći joj  “…znaš šta ja mislim, ti i on niste kompatibilni i nećete nikada ni moći da imati decu, najbolje bi bilo da već sada počneš da se raspituješ, pa da usvojite jedno ili da nađeš drugog koji će ti ga napraviti.”, po meni nema nikakvu dobronamernu crtu, pa sve i da bude tako.

Ta druga drugarica se sprema da ide na još jednu vrstu ispitivanja zajedno sa njim, traži  način da uspešno iznese trudnoću do kraja, ima vere u sebe, Boga, u njega, njoj treba podrška, a ne pametovanje. Na kraju krajeva ako se i odluči da na svet donese dete iz srca, a ne iz stomaka to je samo njena stvar. Šta god da odluči biću uz nju, a ovu bez dlake na jeziku bih najradije izudarala, pa neka kaže da sam alkoholičar koji ne ume da reaguje.

Plače, žao joj da joj tako kaže njena nekadašnja najbolja drugarica, hoće da crkne od muke. Ja se pojedoh što ovoj ludi dadoh broj. Tešim je, kažem “ma šta te briga… nemoj da se nerviraš bezveze… čuvaj sebe i svoje živce… zaboravi i da ste se čule…’ajde sad jedan osmeh za mene”, i tako smirim je nekako.

Ona ga voli, poštuje, prihvata takvog kakav jeste i želi da sa njim ima decu. Kraj. Nema više tu pogovora, ni priče o  tome. To je njen izbor. Jesu li četiri spontana pobačaja neki znak od Boga? Bože me oprosti. Volim je kao rođenu sestru, nema šta ne bih uradila za nju. Pričam sa njom o svemu i to što mislim da možda treba da potraži drugog boljeg čoveka za sebe joj kažem, mislim da je on ne zaslužuje, ali lepo, kulturno, upakovano joj kažem, da je ne povredim. Poštujem njen izbor i njen život i njenu ljubav prema njemu.

I sad se ja pitam, pošto se ja uvek nešto pitam,  jesam li toj našoj drugarici “bez dlake na jeziku”, stvarno dala povoda da misli da sam alkoholičar ili je njoj droga popila mozak? Možda je u redu reći svima šta misliš, pa makar bilo i loše po ostale ljude? Pisala sam već o tome Istina i laž, ali da nije stvari koje ćemo prećutati, svako od nas bi ostao sam. Šta vi mislite?

43 Responses to “Bez dlake na jeziku – da ili ne?”

  1. dijica Says:

    Da znaš da si me zamislila… Ne bih mogla da se kunem da je ovo moj stav iza koga ću uvek da stanem, ali u većini slučajeva ne samo što smo dužni istinu, nego bolje od nje nemamo.
    Pa, opet, mislim da ova tvoja drugarica, što je “rešila” da zvizne onako randomly po glavi svakog ko je dođe uz reč, ima neki lični problem. To svakako nije normalna komunikacija, a nema ni svrhu. Šta god činiš, moraš da sagledaš rezultat toga unapred. Šta bi trebalo da bude rezultat NJENIH istina – da se drugarica razvede i po mogućstvu ubije ako nema boljeg rešenja?! Da se ti u ponedeljak javiš psihijatru zato što si nekad bila looda i mlada?! (A ko nije?)
    Ako nekom misliš dobro, onda gledaj da mu pomogneš da živi sa onim što ima, a ne da mu odmažeš nudeći mu svoja instant “rešenja” koja najčešće ni ti sam ne bi uzeo u razmatranje da je tvoj život u pitanju.

  2. Eniac Says:

    Ne znam sta da ti kazem osim da ti je drugarica retard teski, i penju mi se na falus svi ti duhovi proslosti koji izgube sve ostale i onda se sete nas “nebitnih” kako smo nekad bili “drugovi”.

    A biti bez dlake na jeziku je stanje svesti, za tako nesto se ne odlucujes da postanes, ili ides na kurs 3 meseca, takav se rodis ili ne, a osoba X ocito to koristi kao izgovor da leci svoje komplekse.

  3. Cyber Bosanka Says:

    Ako podjes od pretpostavke da svako ima pravo na svoj zivot i svoje odluke, onda nema puno razloga da drugima “pametujemo”. Po meni prijatelji sluze za to da te podrze, razumiju i budu uz tebe, ali za prave prijatelje je vazno to da te vole i da ce sve uraditi da bi ti pomogli. To znaci da ce ti i reci kad nesto pogrijesis ili kad nisi u pravu ali na neki normalan nacin. Ili kako rekose davno – savjet se daje samo u 2 slucaja. prvi je kad ti ga neko trazi, a drugi je kad se radi o spasavanju zivota.
    Mislim da ta vasa drugarica mozda nema “dlaku na jeziku” ali izgleda nema ni sve daske u glavi…

  4. Slavko Says:

    Um-drum nije najsrećnija kombinacija, već sam negdje rekao. Vrlo je tanka linija između toga i bezdušnosti. Meni je milija ona: “Ispeci pa reci.”🙂

  5. Borsky Says:

    Da nije uvak “najsretnije” primenjivati um-drum varijantu kako je to “krstio” Slavko. Pogotovo to nije dobro kad se osobe sa puno kompleksa i unutrašnjih nedefinisanih stavova kriju iza takvog nastupa.

    Bila ti sklona alkoholu ili ne, pitanje koje ti je postavila nije slobodoumnost i otvoren stav već zlonamerna opaska osobe koja ima nekakav problem u komunikaciji ili ti jednostavno na nećemu zavidi.

    Tvoja “džoint-drugarica” nije kompatibilna sa svojim mozgom očigledno pa joj je zapao najverovatnije jedan ćureći i to retardiran. ONA je verovatno nezadovoljna, isfrustrirana i pored neadekvatnog mozga ima puno čudnih reakcija a za to se ide kod psihijatra malo- na otomanče.

    Tvojoj drugoj prijateljici želim da se što pre opusti i razmišlja o nečemu drugom pa će sve doći samo od sebe.

  6. Dudaelixir Says:

    Govoriti nekome u facu sta misliš o njoj, zavisi od osobe do osobe. Ja sam neki dan videla drugaricinog sina “uduvanog” i odmah joj javila, zato sto je to ona tražila od mene i zahvaljivala mi se do neba, jer je odmah odjurila kući da vidi sta će i kako ce. Medjutim, ima osoba koje ne vole da im se govori u lice, odnosno, pogrešno protumače dobronamernost, mada ima i luda kao sto je ova tvoja. Mogla je da bude malo nežnija, a da joj ipak kaše sta misli o tome, pod uslovom da ovu siroticu, to uopšte interesuje. Šta znači do “da li još uvek piješ”? Jedno do dva piva uveče? Makar šta! DEFINITIVNO, NJOJ JE MOZAK POPIO KOKAIN I MANI SE BUDALE! ESKIVIRAJ TI NJU, MOMENTALNO!🙂

  7. SanjaKokica Says:

    Uglavnom mislim da nije u redu mešati se ni u čiji život takvim “dobronamernim” savetima. Jedno je kada se vratimo na onu temu o kojoj si pisala – izmišljena drugarica koja odlazi kod ljubavnika za parfem, ekstra donji veš i šta li već…i reći (njoj, ne mužu) da je luda što ostavlja decu da bi se kurvala. Ali ova priča, da jednoj nevinoj ( u smislu pozitivnoj )osobi kažeš stvari koje će je boleti, a kojij je možda i sama svesna i tako je odabrala da živi, mislim da je surovo i da niko nema prava na to (ne zakonski, naravno, nego moralno) E sad…ko smo mi da sudimo o tudjem moralu? Sve u svemu, mislim da je tvojoj drugarici nešto spržilo mozak, a alkohol, ko od nas nije barem na jedan dan bio alkoholičar?

  8. Charolija Says:

    Dijice ja sam ostala u šoku i zaista se zapitala ko je lud u stvari? Definitivno mi ne gine psihijatar.😀 Ona je zaboravila sve one probleme u kojima je sama bila, sada kada je recimo, sredila svoj život postala je najpametnija za sve druge živote.

  9. Pedya Says:

    Sve se u životu može reći na više od jednog načina. Ljudi se razlikuju (između ostalog) i po izboru tog načina. Od dlaka na jeziku zavisi ŠTA ćeš reći, ali uvek postoji i izbor KAKO ćeš to reći. Mada, uvek treba imati u vidu pravilo koje je @Cyber Bosanka lepo navela – savet se daje samo u 2 slučaja…

    I, kad već pitaš, ja glasam (ipak) za dlaku.

  10. Charolija Says:

    Eniac… a ja joj se naivno od srca obradovala.🙄 Nisam nijednom pomislila da je u međuvremenu našla idealan način da leči svoje komplekse.

  11. Charolija Says:

    Bosančice ovo za davanje saveta samo u dva slučaja mi se mnogo dopada. Izgleda da joj je sa dlakama i pamet malo otišla.😀

  12. Charolija Says:

    Slavko zaista je tanka ta linija. Bolje da se nije ni javljala.

  13. Charolija Says:

    Vidiš Borsky i to sam razmišljala. Setila sam se dana kada smo bile mlade i lude, uvek je morala da bude u centru pažnje, pa makar morala ne znam šta da uradi. Nikada nije bila svesna svojih pravih kvaliteta i mnogo puta smo još tada pričale o tome. Izgleda da nije uspela da to reši sa sobom. Ovo je neki njen način da se odbrani od ko zna čega.

    Uzdići sebe, spustiti druge, što je više moguće, sa pristupom um-drum.

  14. Charolija Says:

    Dudo dobronamernost je jedno, bezdušnost drugo. Možda i zlonamernosti ima u njenim izjavama, ali posle toliko vremena zaista ne vidim razlog zašto je sve to tako rekla i meni i našoj drugarici.

    Ne znam, meni je i pored svega što je rekla, nje žao. Očigledno laže sebe da je zadovoljna svojim životom, pa što onda nekom drugom da bude dobro. Kao da kaže “Daj da je bar ujedem.”

  15. Charolija Says:

    Kokice u ovoj priči su sve pravi likovi, niko i ništa nije izmišljeno, za razliku od one priče.🙂

    Nije dobro da sudimo drugima, ali mislim i da treba izbegavati takve ljude. Ne znam šta je njoj u glavi ostalo, ali ne želim da to bude moja briga.

    Mislim stvarno, zamisli takva osoba ti dođe u goste i onako iz čista mira kaže “znaš mislim da je ova tvoja ćerka malo glupa.” Hahahaha….smešno mi, ali tužno je.

  16. Charolija Says:

    Pedya ta dlaka što može da nam se nađe na jeziku, bar će da nas uspori na trenutak, dok je pljucnemo.

  17. stevo Says:

    Pa znaš, Čarlić… ja mislim da uglavnom imamo prijatelje, neprijatelje i one treće koji su izmedju ova prva dva. Na kraju kada zbrojiš nekako ispada loša računica, medjutim tu je ona stara istina da roditelje, braću pa i sve moguće i nemoguće rodjake ne možeš birati, ali ona tri koja sam nabrojao možeš birati. Prijatelj i neprijatelj nisu neke opasne osobe, ali vredi razmisliti o onom što je izmedju njih!

  18. vladanik Says:

    Uverio sam se da čista (neupakovana) istina može doneti više štete nego koristi. Najlakši način da nekoga povrediš je sasipanje istine u oči, pravdajući se istinoljubljem.

    Osobe bez dlake na jeziku uglavnom nisu spremne da od drugih čuju istinu.

  19. Milica Says:

    Ma jedno je kada neko nema dlakav jezik, a drugo je kada je neko beskrupulozan. Da ne kažem nešto malo grublje.🙂

  20. Reminder Says:

    Da bi neko mogao da ti kaže “što na um to na drum” naj pre treba da ima pravo za tako nešto. Malo je onih koji na to imaju pravo. Ja skoro jednom prijatelju održih jedno dobro predavanje. Čovek živi u teškoj situaciji, nema posla, majka mu je težak invalid, otac penzioner. Iz tih razloga a i zato što mi je skroz dobar ortak reših da mu pomognem. Stvarno sam uložio truda da mu nađem posao. I nađoh mu. Kancelarijski. Imao bi i službeni auto. Zadužih se kod mnogih ljudi samo da bih mu pomogao. I ostade da se obavi samo još razgovor sa njim pa da se krene sa poslom. Razgovoru sam prisustvovao i ja. Blago je reći da sam bio šokiran . Ortak poče da kenja u fazonu jak mi je to posao, šta za 200 evra da radim. Ma ne pada mi na pamet. I taj njegov stav. I to njegovo ponašanje. Došlo mi da ga polomim. A nema ni za leba. Odbio je posao. Na kraju on meni poče da drži neka predavanja. E onda sam pukao i svašta sam mu rekao. A on poče da muca i da se pravda a ja onda još žešće. Sigurno je, a to sam mu i rekao, da od mene više ništa ne očekuje. Ja sam svoju moralnu obavezu ispunio. I da ne kenjam više. Lepo reče jedan moj kolega “Učini dobro da izedeš govno”. E baš je tako.

  21. Charolija Says:

    Stevo lepo si ovo rekao, definitivno su najopsniji oni koji su nešto između.

  22. Charolija Says:

    Vladanik prvo dobrodošao. Osobe koje drugima sasipaju istinu u oči toliko šokiraju svoje sagovornike, da ovi ne stignu bilo šta da kažu. Možda im je to način da izbegnu priču o sebi. Nemam pojma.

  23. Charolija Says:

    Milice i ja mislim da zaslužuju težu reč.

  24. Charolija Says:

    Reminder nikada čovek u stvari, ne može da bude siguran sa kim ima posla.

  25. Ivana Says:

    To bre stoka.

  26. zelenavrata Says:

    “Um na drum” po meni je dozvoljen maloj deci, oni ne znaju bas mnogo i umeju da bapnu svasta, sve preko toga, kod odraslih “zrelih” ljudi je cist bezobrzaluk.
    Idu mi na K ti sto izrone iz proslosti i lece svoje komplekse na nama, neka mi…A iskreno i ta druga koja pokusava da ima bebu, mislim da vec ima svoj stav o svom braku i da bilo sta sto kazes nece uroditi plodom, cuce te jednim uvom. Tu si samo da slusas i amces.
    Pravo prijateljstvo koje se gaji godinama i biva suzivot onom drugom je druga prica, sve ovo je ponovni pokusaj, koji mozda urodi plodom, MOZDA.

  27. Dudaelixir Says:

    Što na umu to na drumu, može, ali ne pod parolom BOLE ME KAKO ĆU TI REĆI, već pristojno i ZAISTA, DOBRONAMERNO!

    Ona tvoja je BEZOBRAZNA I DROGA JOJ JE ZAISTA POPILA PAMET, zar ti se ne čini? No, to nije opravdanje, isto kao što ni pijancu nije olakšavajuća okolnost PIJANSTVO, KADA UBIJE KOLIMA PEŠAKA!😕

  28. Deda Says:

    Smatram da ti savet nije potreban.
    U komentaru Pedji dala si pravi odgovor. Dlaka ume da uspori coveka !!!

  29. malabreskva Says:

    Strašan je problem tvoje drugarice koja želi dete, nema veće muke od te. Mislim da nije pristojno niti obzirno da neko tako bubne “s neba pa u rebra” svoj “stav” za jedno tako osetljivo pitanje.
    Žene koje ne mogu da zatrudne jako su osetljive na tu temu i boli ih svaka vrsta razgovora. Treba biti prijatelj pa saslušati, utešiti a ne davati savete. Ne pomažu tu ni najdobronamerniji saveti.

  30. Charolija Says:

    Ivana moraću i ovog puta da se složim sa tobom.😀

  31. Charolija Says:

    Zelena kad dete kaže tako nešto “um-drum” uvek zastanem, pa se preispitam.

    “Ako imate tinejdžera, pitajte ga šta misli o vama, to vam je možda poslednja prilika da vam neko kaže istinu u oči.” Duško Radović…čini mi se.

    Sve ostalo je bezobrazluk.

  32. Charolija Says:

    Deda da nema te “dlake” svašta bi bilo na ovom svetu.

  33. Charolija Says:

    Slažem se Breskvice.

  34. veshtichanstvena Says:

    Kaže se da iskren čovek istinu kaže uvek,a pametan onda kad’ treba…Slažem se sa ovom mudrošću.Nisam za licemerje,ali ako je naša istina ono što će nekoga povrediti,kao u ovom slučaju,a ni malo joj neće pomoći,zašto bismo to činili,sem ako nismo bezdušni?
    I najvažnije…Ko smo mi da imamo “istinu” koja se odnosi na druge?

  35. Plava Baklava Says:

    Istina vidjena nasim ocima se moze reci i na nacin koji ce biti doprinos a ne pogubljenje. Izbor nacina koji ranjava je znak nekulture, kompleksa, bezdusnosti i nedostatka empatije. Neke od tih osobina su i znak psihickih poremecaja, sto nije iskljuceno kod osobe koja je na drogama. U svakom slucaju – zesca patologija

    Sve u svemu, daleko joj kuca draga. Nema potrebe da svoj otrov iz srca sipa u vase zivote, a nekome jos i so na otvorene rane. Inace su to zderaci pozitivne energije, pijavice. Tudji bol kojem doprinesu ne samo d aih ne zaustavi, nego im je putokaz da su na pravom putu, ap nastave jos zesce. Treba ih eliminisati iz okruzenja.

  36. Dubravka Says:

    moram da priznam da ne razumem koja je dilema ovde u pitanju.

  37. Reminder Says:

    Iz opravdanih razloga, blog – Miljanova reč će od danas biti privatnog tipa tj moći će da uđu samo korisnici kojima ja to dozvolim. Razlog za ovim postupkom neću da obrazlažem. Žao mi je što to mora da uradim, ali imam samo 2 opcije: ili da prestanem sa blogom ili da svoj blog načinim privatnim, da nemaju svi pristup. Nadam se da će te me razumeti. Znam da ću mnogo izgubiti ovim postupkom, ali jednostavno nemam izbora.

    Da bi Vam odobrio pristup na blog morate mi poslati korisničko ime (kojim ulazite na WP) jer se ono obično razlikuje od Nicka koje koristite na blogu. Izvinjavam se što sam ovako zvaničan, ali ovu poruku ću proslediti svima koji me prate i koje pratim. Pošaljite mi na mail ako to želite Pozdrav od Miljana

  38. dollybel Says:

    Ne znam koliko je pametno biti bez dlake na jeziku, a najgluplja stvar na svijetu je pametovati i želiti promijeniti nekoga. Ljude ma koliko ih volimo moramo prihvatiti onakvima kakvi jesu, a ne projektovati u svojoj glavi ono kakvi bi oni trebali da budu i idealizoavti ih ili tražiti da budu idealni.

    Slažem se da sa prijateljima treba biti otvoren, reći ono što se misli, pomoći, ali primjenjivati taktiku “prst u oko” je malo previše i graniči sa ludošću. Mora se poštovati svačiji izbor, prijatelj se mora zaštiti, ali umjereno, pristojno, taktično nastupiti. Pokazati mu da ti je stalo i da mu želiš najbolje. Varijanta koju primjenjuje osoba “bez dlake na jeziku” ma koliko dobronamjerna možda bila – meni se nimalo ne dopada i ja bih joj to otvoreno i grubo pokazala.
    Pred drugima bih svoga prijatelja zaštitila i kad je kriv, a ona je tebe izdala već odavno.

    Možda sam ja sad ovo napisala grubo, umorna sam, cijeli dan sam u nekoj gužvi, pa ne mogu da pratim tok sopstvenih misli.

    Otkačujem pomalo iz svog života uljeze koji se nazivaju mojim prijateljima i polako svodim krug.
    Neće mi biti prijatelji ljudi samo zato što su išli sa mnom u razred npr.
    Isuviše puta su me za siću takvi “prijatelji” prodali da bi mi bili i P od prijatelja.

    Pusti budalu.
    Ona ima žešćeg goluba u glavi i 1001 kompleks.

  39. Afroditta Says:

    Kad osjetim da treba da kazem,kazem.Inace ,ne mjesam se u tude odluke,stavove i nacin gledanja na zivot.

    U biti je najvaznije znati ko je u uzem krugu,a ko na periferiji, i kako i kome pruziti svoje vrijeme i energiju .

  40. IvanB. Says:

    treba biti bez dlake na jeziku samo kada je u pitanju tvoj zivot, ali mesanje u tudji i pametovanje to je vec nesto sto se zove radoznalost.
    Mislim, sta nju boli ckapi da li si ti alkos ili nisi. To je tvoja stvar, a ne njena, kao sto je njena to sto se ponekad drogira. Ne znam, uglavnom u tamo gde ne mogu da pomognem ne trudim se da odmognem. Ako ne mozes da podrzis onda cuti.

  41. Charolija Says:

    Dolly sve što si rekla si u pravu. Kao što reče Stevo najgori su ti reći, koji nisu ni prijatelji ni neprijatelji, već nešto između.

  42. Charolija Says:

    Afroditta najgore od svega što se iskreno obraduješ, a ono ispadne da su svoje loše osobine pretvorili u još gore i da su i one dobre u međuvremenu izgubili. Iznenadila sam se.

  43. Charolija Says:

    Ivane mislim da se ona uplašila da kada bi se sve tri sastale i ona da kaže ovo što je rekla telefonom, ne dobije po nosu.😀

Leave a Reply

