Promene

skolaEto i 1. septembar je za nama. Bio je moja noćna mora. Od kada su se deca raspustila, pa sve do danas nisam htela da mislim o njemu, mučio me je podsvesno, ali nisam htela da razmišljam.

Promene se u našim životima dešavaju brzinom munje. Takvi smo, našli smo se, a deca roditelje ne mogu da biraju, pa su se privikli na promene.

Kada me pitaju “…a sada kada ste se preselili, gde će Jovana da ide u školu?”, ja sam odgovarala, “ma nemam pojma, videćemo…”. Samim tim što smo promenili mesto stanovanja, neminovno je bilo i da će Jocka promeniti školu.

U petak više nije imalo smisla da svi živimo u neizvesnoti i odemo lepo da upišemo dete u školu. Dalje više nije moglo da se čeka. Najlakši posao u Srbiji, što se tiče papirologije,  je prebaciti dete iz jedne škole u drugu.  Dobar dan, dobar dan, ovo dete treba da upišemo kod vas u školu, kako se zove, tako i tako, u koji razred, u četvrti, gde živite, tu i tu, gde je išla u školu, tu i tu, u redu to je to.

E da ne zaboravim. Kažem da joj je ovo treća škola za četiri godine, a ona me pita, a što ste se selili toliko? Mamicutidatimamicujabašdatimamicu…znaš li ti ženo u kakvoj zemlji živimo, šta se sve događa oko tebe? A jel` živite u svom stanu ili ste iznajmili? Ne…došla sam da živim u jebenu Padinsku Skelu privatno, konju jedan. Ko još u Skelu može da dođe privatno da živi?  A čime se bavite? Bavimo se bacanjem ljudi iz aviona, ako baš hoćeš da znaš i uživamo u tome.

Uh…da, to je to, što se tiče papirologije, ali treba napraviti izbor, koja škola, pošto u naselju ima dve, koja učiteljica, ima ih tri. Pitam lepo, koju učiteljicu predlažete? Kažu tu i tu i tu i tu, ta i ta je hm, mh…dobro. E sada, hoćete li kod ove ili kod ove, obe su dobre? Hoćemo kod mlađe. Računam više živaca joj je ostalo i tako bi. Gotovo.

U utorak u pola 2 dođite ispred žute zgrade, koja se nalazi posle ove zgrade, (tu idu deca od petog do osmog) i obdaništa, videćete već. Kada sam videla, nisam mogla da verujem. Tu ispred te žute zgrade smo parkirali kola, ne znajući da je to škola u stvari. Mom razočarenju nije bilo kraja. Prvo sam mislila da je to neki magacin.

Sakrila sam svoje nezadovoljstvo, zbog Jovane, ali htela sam da crknem. U Kraljevu je išla u školu u kojoj je bilo oko 1500 đaka, na Brdu u školu gde je bilo oko 700-800 đaka, a ovde ih može biti, ne više od 100 u jednoj smeni.

Nema veze koliko ih ima, ali na šta liči ta zgrada? Živimo u 21-vom veku, čini mi se, a ova škola me je podsetila na školu u Lascu u koju je krenuo moj ćale 52-ge. Psovala sam i školu i školstvo i državu i Srbiju i Jugoslaviju i sve pokrajine i ministra i sva ministarstva. Sunce ti poljubim, pa mi od te dece hoćemo doktore da pravimo, a šaljemo ih u “magacin”.

Škola koja se nalazi u najvećoj Beogradskoj Opštini Palilula, znači jedna od najvećih Opština u Srbiji ima rešetke na prozorima.

Preživim ja vikend. Psujem u sebi i ćutim. Nisam htela ni na blogu da se izjašnjavam. Tako dođe i današnji prvi septembar.  Noge mi teže od olova. Steglo mi se srce, hoću da puknem, a ona…ona ništa, malo zbunjena, ali sa osmehom na licu, daje mi nadu da će sve biti u redu.

Sve svoje vodim sa sobom, tako se nas petoro uputismo pravo u malu žutu zgradu. Hrabro idem prva. Otvaram vrata i ostajem u šoku. Spolja jadac, a unutra gladac.

Prvo što osetim je toplina. Tražimo učiteljicu, a onda još jedan talas topline. Utisak koji neko na mene ostavi prvi put, retko me prevari. Divna, draga žena. Ako je ona mlađa, koliko tek ima godina ona starija?  To je ne bitno, ali sam primetila. Već i unuče ima.

Izlazimo sa učiteljicom u dvorište, a onda se nekoliko devojčica zatrči učiteljici u zagrljaj. Još jedan dobar znak i plus za učiteljicu. Znači zaslužila je njihovu ljubav. Treće što me je brinulo. Učiteljica je upoznaje sa novim drugaricama, a onda je jedna od njih uhvati za ruku i odvede u novo društvo.

Delimično mi je pao kamen sa srca. Odlazimo kući i nestrpljivo čekam i čekam i čekam… Sati ko godine…a onda kucanje na vratima. Otvaram, a njen široki osmeh mi govori sve.  Nismo pogrešili. Nije bitno da li škola spolja meni liči na magacin, već je bitno šta je Jovanu dočekalo u toj školi.

Padinska Skela je udaljena od Pančevačkog mosta 14 km. Kada se vozite autobusom, to je večnost. U naselju ima toliko dece i trudnih žena da je to prosto čudno. U našoj zgradi od četiri sprata ima više dece nego u četiri solitera na Banovom Brdu. Kažu, mlado naselje, ja kažem da su u pitanju neke podzemne vode. Ovde nema da se neka žena kresnula, a da nije ostala trudna. 🙂

Uveče kad malo prođe vrućina, sa terase, onako u prolazu, se može  sigurno izbrojati 15 trudnica,  30 beba u kolicima i dece, da se izbrojati ne mogu. Jurcaju se, vozaju biciklice, rolere, trotinete, igraju tenis, fudbal…snalaze se, jer ovde ne postoji ni jedno, jedino normalno igralište za decu. Tuga jedna. Za one preko 15 godina, ovde apsolutno nema nikakve zabave. Onima preko 18 sledi duga, dosadna vožnja do grada, jer ne postoji ni jedan, jedini kafić. Oni preko 25 izgleda da samo prave decu. :))))

Počeh sa školom, a vidi gde sam stigla. Sve je to meni povezano. Zar jedno tako mlado naselje, ne može da ima jednu lepu veeeeliku školu, već u tri objekta moraju da budu podeljeni? Neki u “magacin”, neki u zgradu sa četiri učionice, a oni preko četvrtog razreda tek da vide šta znači kad ideš u lepu veliku školu. Da li ovde u naselju postoji bar jedan jedini roditelj koji se to zapitao? Podićiću bunu, puč, štrajk…

Pitam se i kako je onim prvačićima koji su danas krenuli u ovu školu kao,  moja Jovana? Oni nemaju pojma da je škola u stvari velika lepa žuta zgrada i da moraju da zapamte na kom spratu im je učionica. Ovde nema šanse da se izgube.  Ako promašiš učionicu, onda si za psihologa odmah. Jovana je išla u velike škole, a sada…uh…

Ako ikada dobijem sedmicu na lotou, rekla sam, da ću ovde odmah preko puta zgrade da napravim veliki olimpijski bazen i igralište za decu. Ovih dana u moj standardni spisak, šta sve uraditi sa tolikim parama, je i velika škola. Slušam kako se ministar ponosi sa nekom ekstra, ultra, mega, hit salom za fizičko vaspitanje u nekoj fenseraškoj školi u Bgdu. Da je samo malo bolje upućen i da politika nije umešana u školstvo, verovatno bi te pare dao  za izgradnju škole veće od magicina.

Jovana je prezadovoljna, a i ja sam, na kraju krajeva. Pošto sam rekla da ću da slikam školu i da je postavim na internet da ceo svet vidi čega sve ima, zamolila me je da to ne radim Njoj je tamo jako lepo danas bilo. Školovanje ne čini škola, već ljudi koji nas školuju i sa kojima se školujemo.  Imali smo sreće i ovog puta. Dobra učiteljica, dobri drugari, lepa jedna učionica i to je to. Idemo dalje.

Još da vam kažem da je danas i naša Jana krenula u školu. Prvače maleno, krenulo u novi život. Zbunjena je, ali srećna. Kao i Jovana u ostalom. Odškolovaćemo mi naše devojke.

Slikala sam školu i sada kada gledam slike, lepo mi izgleda, a i Jovana kaže da mogu da postavim slike. Samo mi je mala. Navikla sam na velike škole. Ima veliko dvorište i puno drveća. Iz drugog ugla, to je sasvim lepo mesto da se završi četvrti razred. Srećno nam bilo, a slike ću postaviti kad je budem slikala i iznutra da i vi osetite toplinu posle svega što rekoh.

Tags: , ,

34 Responses to “Promene”

  1. IvanB. Says:

    Cestitam ti deci polazak u skolu.
    I ja sam nazalost promenio 8 osnovnih skola – dete vojnog lica pa je to bilo nekako bas jebeno – seljenja, prekomande i slicno, no nije mi nista falilo, sem sto imam brdo prijatelja 8*40 pa ti vidi 320 skolskih drugova iz nekoliko razlicitih gradova 😀

    Uf to naselje je bas cool, moracu da obidjem te zene tamo 😀
    A sto se tice magacin skole – pa sta mogu da ti “reknem”, nije bitan izgled deci koliko drugarstvo i druzenje.

  2. zelenavrata Says:

    Sve te razumem…..ali neka deci bude dobro, to je najvaznije. I mislim da je zdravije odrastati u Skeli nego u centru grada. Intimnije je….
    Jbg i ja ne izgledam spolja nesto ali sam unutra,,,,,hahahahahahahahahahahah 😆
    Kupi mi mozga malo kad dobijes tu sedmicu 😆

  3. Charolija Says:

    Uuuu bre Ivane ti si i Jovanu ušio sa brojem škola.

    Mislila sam da deca u današnje vreme manje menjaju škole, međutim kod nje u najnovijem razredu ih ima troje koji su sada došli. 🙂

    320 školskih drugova…čoveče, pa ti si baš bogat. U osnovnu školu u koju sam krenula, sa drugarima koji su bili u prvom, sa njima sam i završila i sada znam gde je ko sedeo i raspored u dnevniku. To je sada toliko ne bitno, jer ni sa jednim od njih nemam kontakt, ali ih se sećam… Arsić Zvezdan, Belopavlović Tanja, Vukićević Svetlana, Vukićević Radovan, Vučković Miroslav, Grbović Katarina, Debeljak Jelena, Debeljak Nataša, Zarić Željko…sve mogu da ih nabrojim do zadnjeg… , a da me pitaš šta sam danas ručala morala bih da razmislim.

  4. Gaga Says:

    Neka vam je sa srećom novi početak školske godine. Verujem da ti je zbog ovih okolnosti bilo jako stresno, meni je uvek stresno, a nisam u situaciji kao ti. To kakve su nam škole se zna, naša je velika, najnovija u Boru od osnovnih škola, a po izgledu je kao najstarija…ali šta da se radi. Važno je da je deci tamo lepo, da imaju dobro društvo, i hvala Bogu za sada još uvek normalne učitelje i učiteljice.

  5. Ivana Says:

    Čestitam polazak u školu!

    I odma’ ti kažem, bolje bre da je škola manja! Manje dece, bolja atmosfera, više pažnje, više kvalitenijeg učenja… ali ti si već to sama osetila već prvog dana. A i da ne spominjem, u današnje vreme, sigurnost!

    …i da…jel’ bi mogla ja malo da se preselim u tu tvoju zgradu? Il’ barem da dođem u goste? 🙂 :onajštocrveni:

  6. SanjaKokica Says:

    E Charolija, ovo je bilo za dobro jutro!!! 😆 dobro me nasmeja sa ovim rondzanjem 🙂 …a tek ono da nema takve koja se krsn a ne ostane trudna, gde ti to pade na pamet?!!! Sve u svemu, sretan i deci, a i tebi polazak u školu. Istina jeste da je najvažnije kakvi su učitelji ljudi, a ne kakva je škola zgrada. Preživeli smo i mi promenu škole. Upravo je to najviše pomoglo na kakve smo učitelje i psihologe u toj školi naišli. E sad izem li ga…jel podseća na školu u koju ti je tata išao, ili na magacin…ja nekako više volim te “seoske” idile, ljudi su nekako opušteniji, neiskompleksirani, nepreokupirani sami sobom, nego decom. Tamo su zbog dece, a ne zato da bi imali gde obući najnoviji brus ispod providne majce i to sve još pred djacima prvacima…..pride što ti je ćerka sretna, možeš se opustiti 😉 A djače prvače, jel dobi udžbenike? Mi dobili, a učiteljica se valja od smejanja i viče da joj ih čuvamo jer je zadužena za njih, jedino ne zna kako zamišljaju da ih vrati…. 🙂

  7. Charolija Says:

    Zelena nama je srećom aerodrom ovde pred nosem, a i nikada nas ne mrzi da se organizujemo i odemo negde, tako da se ne bunimo, a što se tiče ostale dece nemam pojma kako im je. Ima i onih koji su Beograd samo na slikama videli. 😀

    Samo reci koliko ćeš mozga da ti kupim, nema problema, imam ženu na pijaci koja mi uvek prodaje po nižoj ceni, a kvalitet je vrhunski. 😀

  8. stevo Says:

    Ajde mlade mame, kada bud’te imale preko pedeset ili čak manje i te kako ćete hteti da vratite ove dane 😉 Inače svima svako dobro i srećni školski dani!

  9. Charolija Says:

    Gago najvažnije je upravo to što kažeš, ali mislim da bi novac za škole morao da se pravilnije raspoređuje.

    Lakše mi je bilo kada sam stvarno išla u školu, nego sada, kada idem u školu, a ne moram da dolazim. 🙂

  10. Charolija Says:

    Ivana čim se rešiš i nađeš pogodnog “kandidata” odmah ga vataj za ruku i povedi u obilazak Skele. Ovde kod nas imate obezbeđen smeštaj, hranu i ludu zabavu, a za ostalo se pobrinite sami. Iz 5 puta nema šanse da promašite. 😀

  11. Charolija Says:

    Kokice ozbiljno ti kažem, samo kod nas u zgradi ima tri trudnice, četvrta se porodila prošlog meseca. Ko se ovde odluči na seks, može odmah da ide da kupuje krevetac.

    Mi u stanu imamo dva, a koliko ih ima u zgradi, volela bih da znam? 🙂 Ko ne želi decu, mora da se obezbedi svim mogućim zaštitama, jedna ne pomaže. 😀

    Prvi dan škole je prošao i sad mi je malo lakše, nadam se da će i danas iz škole doći sa osmehom na licu.

  12. Charolija Says:

    Stevo nadam se da ću da doživim te godine. 😆

  13. Sanja Says:

    E pa srecan pocetak! I mi upisali prvace, tata joj sav pogubljen, a ja ne znam gde mi je glava. Ove godine i ja uzela prvake, opsta frka kod kuce i na poslu! 😛

  14. Charolija Says:

    Sanja želim vam puno uspeha sa prvačetom, a i tebi sa tvojim prvacima, da se što pre priviknete. Mnogo mi se sviđa tvoj posao. 🙂

  15. SanjaKokica Says:

    Hehe Charolija, ja onda ovijeh dana u te krajeve neću ni da svraćam 😉 Baš pogledali film “Baby on the Road” pazi kada se tip obezbedio sa 2 komada, a za devet meseci eto ti njemu jednog velikog od 3kg + odšteta za propustljive gumice!!! Možda ovi tvoji heroji iz kraja koristet tu sortu 😉 e sad…neću ti kazati kako se zovu, nisam zapamtila 😦 😉

  16. Reminder Says:

    Samo napred. Blago deci. Period školovanja je najbezbrižniji i najlepši period u životu.

  17. Dudaelixir Says:

    Uh, kako je počela priča, bojala sam se da ce ona s početka leteti iz aviona, bez padobrana, naravno. 🙂
    Srecno i veselo bilo deci u toj štrokavoj spolja, toploj unutra, školi i vama roditeljima, koji ste pregrmili prvi dan, a posle njega, biće sve bolje. Ako ove godine odradite Brazil, biće i četvrta škola, čini mi se! Srecno i Janici u prvom razredu! Ćuti i plivaj, ako je Jovani lepo, sve ostalo nije bitno. Možda je i bolje da je manja sredina, a uĆiteljka je “mama”, očigledno čim je deca spopadavaju i bacaju joj se u zagrljaj! Divno! A za kraj, sta da ti kažem, izdržaćete još malo! 🙂

  18. zihernadla Says:

    bože, s kime se ja družim…sa bacačima ljudi iz aviona, majko mila 😀

  19. zihernadla Says:

    a navijam iz sve snage da dobiješ sedmicu na lotu 😀

  20. Charolija Says:

    Kokice….ovde u ovim “krajevima” ne vredi ni tri ona dobra da natakne. :mrgreen:

  21. Charolija Says:

    Kokice to su podzemne vode i spasa nema. 😀

  22. Charolija Says:

    Reminder verovatno jeste najlepši period, ali nismo toga svesni dok sve to ne prođe. 🙂

  23. Charolija Says:

    Dudo zagledala ja školu posle i spolja, ali sada kada znam kakva je unutra i nije mi magacinska. Najsrećnija sam što je u toj školi već stekla dobre drugare. 😀 To je i najvažnije. Učiteljica je super, jedva čekam roditeljski sastanak.

  24. Charolija Says:

    Zihi ne samo da bacamo ljude iz aviona, nego ih prvo dobro prestravimo sa pričama “šta bi bilo kad bi bilo”. :mrgreen: Taj deo obuke mi je najsuper. Sve lepo nauče, a onda ih učimo, vanredne postupke. Prilikom moje obuke u tom delu mi se učinilo da hoće da me odvrate od skakanja. Raznog sveta ima, hoće, pa hoće. 😀

    Mislim definitivno da sam zaslulžila tu sedmicu na lotou. Ne mora da bude 2 000 000, dosta mi je i 350 000 evrića. 😀

  25. Afroditta Says:

    Sretan pocetak skole objema ! 🙂

  26. Dubravka Says:

    ja danas bila na roditeljskom. ala sam se naslušala… što od kadra što od korisnika, sve moj do mojega. a onda, who gives a fuck! not me, u svakom slučaju, ne više.

    smisao života je radost te u to ime, neće škola kaka god da je —————- (prazno popuniti) da me orobi. ni moje čedo.

    srećan vam polazak u školu, svima.

    🙂

  27. veshtichanstvena Says:

    Srecno vam bilo))))))))))))

  28. malabreskva Says:

    Razumem tvoju brigu, ali videćeš da ćete se ubrzo uklopiti. Manja mesta su nekako topla i bolja su za odrastanje od velikih gradova. Tvoji će klinci tu uživati. Srećan početak!

  29. Charolija Says:

    Hvala Afroditta, nadam se da ćemo se dobro snaći. 🙂

  30. Charolija Says:

    Dubravka ja jedva čekam prvi roditeljski, nikako da ga zakaže učiteljica.

    U pravu si bitno je radovanje. Radujmo se, pa ma čemu. 😀

  31. Charolija Says:

    Hvala Veco. 🙂

  32. Charolija Says:

    Breskvice već smo se lepo uklopili. Hvala ti. 🙂

  33. drveni advokat Says:

    au bem ti, nasekiraš me prvo, pa me rasplačeš . . .

    a škola je mala . . . kao i deca . . . vremenom će sigurno porasti, posebno ako je mnogi nose u srcima : )

  34. Milko Says:

    “Oni preko 25 izgleda da samo prave decu. 🙂 )))”

    eto vidiš,taj standard i sve to..ne vole se ljudi i ne vode ljubav pored dvd plejera,kompova,sonija,pichqe,materine.. 😆

    a ovako,nema struje,nema kafića,ništa nema..i eto,nataliteta ima 😀 🙂

Leave a Reply

