Istina i laž

pinokioJoš od ranog detinjstva nas uče da ne smemo da lažemo, da je bolje da kažemo istinu, pa ma kakva da je, nego da izmišljamo i govorimo laži. Sećate li se kako su vam roditelji to objasnili?

Ne smeš da lažeš? Reci mami istinu? Kaži kako je bilo, neću nikom da kažem, biće to naša tajna. Tajna! Odmah se sukobi sa istinom. Znači neću da ti kažem, jer je to moja i Simina tajna. Prećutkivanje. Zar prećutati istinu, nije isto što i laž? Po meni jeste. Ljudi koji imaju puno tajni, smatram da su izuzetni lažovi.

Kako bi svet izgledao da se sve zna, da se govori samo istina i da nema tajni? Kada bismo izgubili moć da slažemo, bilo koga, bilo šta. Možda bi svi bili mnogo bolji. Znali bismo da će sve što kažemo i uradimo da se sazna, jer nismo sposobni da lažemo, pa bismo više pazili šta radimo i šta pričamo. Hm…?

Ne verujem da bi bilo bolje. Mislim da bi ceo svet propao, za manje od jednog dana, kada bi ljudski rod izgubio sposobnost laganja. Kada bi u jednoj porodici svi sve znali o svim članovima iste, ne bi možda ni veče dočekali zajedno. Da ne pominjem neke organizacije, partije, skupštine, državu… Bez moći laganja, svet bi propao za čas posla.

Bez moći laganja, svaki čovek bi morao da se suoči sam sa sobom, da se seti svih svojih laži, prećutanih „istina“, tajni, svojih, tuđih koje nosi u svojoj „životnoj torbi“. Morao bi da se zamisli sam sa sobom, a onda da sve svoje laži ispriča drugima. Nije dovoljno da ih ispriča bilo kome, nego svakom lično, onako u lice da kaže šta ga je slagao.

Lažete li vi? Neki će reći, „ne ja ne lažem, ja samo govorim istinu, pa šta bude“. Hm…? Onda vam neće biti problem da recimo nedelju dana ili dve, pazite šta govorite i da svima govorite samo istinu. Mužu, deci, šefu, komšinici, kolegama na poslu, drugarici, dečku, telefonskom sagovorniku… ma bilo kome, samo istinu. Da li smete? Ja sam se ozbiljno zamislila.🙂

Istina je da nas od malih nogu uče da ne lažemo, ali kroz život se pokaže da je to nemoguće, pa se zato slobodno opustite i slažite ponekad bez griže savesti.  Možda bi propao svet, da ne učinite tako.

Tags: , ,

32 Responses to “Istina i laž”

  1. Džejn Says:

    Heh, naravno da lažem. Možda če sad zvučati licemerno, ali lažem samo onda kada znam da onaj koga lažem neće moći da “procesira” istinu, kada ne može da je podnese. U tim slučajevima, griže savesti bi bilo samo da sam rekla istinu.

  2. stevo Says:

    Srećom nisam do sada upoznao ma bilo koga ko je samo istinu govorio.
    (ajd reci mi zašto ne rade smajliji?)😀

  3. stevo Says:

    Rade, ali samo ako ih ja ukucam na mom tasteru, ono tvoje dole ne radi, časna reč😀

  4. Charolija Says:

    Džejn verovatno kao i većina normalnog sveta, lažem i ja kada nekog hoću da poštedim istine, a znam da mu to neće doneti zlo, nego ga eto tako poštedim.😀

  5. Charolija Says:

    Stevo mene stvarno zanima na šta bi to ličilo, kada ne bismo umeli da lažemo. Šta bismo samo sve čuli o sebi?😀

  6. Charolija Says:

    Smajliji (ovi dole ne rade), jer ih verovatno nisam sredila. Sad ću da vidim o čemu se radi. Hvala ti. Ko zna kada bih ja to primetila?😉

  7. magi Says:

    Uf. Moj zivot je umeo da bude samo laz. To je pakao. Laz radja nesigurnost, nesigurnost radja strah, nije mi se dopadalo u tom krugu. Razmrsila sam ga koliko je bilo moguce. Trudim se da ne lazem. To o cemu pisete ti i Dzejn,po mom misljenju nije laz.

  8. zihernadla Says:

    ja nikad ne lažem😳

  9. Charolija Says:

    Magi tako sam i ja umela da se upletem, ali dok sam bila manja. Sačuvaj Bože, nisam više ni sama znala šta je istina. Umela sam i samu sebe da ubedim da je laž u stvari istina.🙄

  10. Charolija Says:

    Eto Zihi ni sad nisi slagala.😆

  11. Deda Says:

    Nikada nisam lagao, ne umem da slazem, nemam potrebe da lazem.
    Ali iskreno…

  12. stevo Says:

    Znaš šta bi bilo – svi bi debelo lagali o nama:mrgreen:

  13. lost Says:

    svako ko ima šefa i dete mora da lažucka😎

  14. Ivana Says:

    Umela sam da lažem i lagala sam. Sada više ne lažem. Ali prećutim, povremeno, i zbog toga posle samo hejtujem samu sebe…

  15. Sanja Says:

    I ja uglavnom precutim, mada mi je to isto grozno kao laz. Cutanje opterecuje, ali neki ljudi stvarno nisu u stanju da podnesu istinu, pa onda uglavnom odaberem da ne budem ja ta koja ce im je reci.
    Naravno, mislim na ljude koji mi nisu dovoljno bliski. Sto se porodice tice, mislim da ne moze da opstane ako se laze i cuti. Istina, pa nek boli koliko boli. 😛

  16. Dudaelixir Says:

    U srednjoj skoli sam strašno lagala kevu i ćaleta jer su bili strašno strogi i nisu sestri i meni nista davali. Taman smo pocele da izlazimo na korzo a imale izlaz leti do 8 (nije se menjalo vreme letnje-zimsko) a zimi do pola 8. A korzo nam je bio 8 minuta peske od kuce. Uzas. Tako da sam i bezala sa casova iz gimnazije da bih ostajala sat dva i gledala moju simpatiju.
    Moju decu sam drugacije vaspitavala i naravno, molila ih da mi ne lazu, a za uzvrat sam im svasta dopustala i verovala im. Narocito, kada su poceli izlasci. Nikada im nisam govorila kada da se vrate, s tim da su same odredjivale vreme a ja sam molila da to vreme onda i ispostuju. Objanila sam im sta se desava sa mnom kako se priblizava cas njihovog ulaska u stan i ako se to ne dogodi u dogovoreno vreme biće sa mnom “bum” od adrenalina i visokog pritiska. Stvarno su vodile racuna i bile tacne! A sto se tice lazi, verovatno ih je bilo, manje vaznih!🙂

  17. Charolija Says:

    Deda svaka čast. Nije lako, ali verujem da je moguće.🙂

  18. Charolija Says:

    Stevo😆 Ne samo što bi debelo lagali, nego bi se i debelo varali.😀

  19. Charolija Says:

    Lost šefa nemam, pa ne znam, ali za decu znam i u pravu si. Mora malkice.😀

  20. rainbowica Says:

    Ne bih nikada pravila smicalice, lagala iz neke racunice i tome slicne stvari.. Ali kad me na ulici zaustavi poznanica i pita:”Kako si?”, sigurno joj necu ispricati citavu istinu o tom danu…reci cu samo: “Odlicno. Ti?”😀 Bez takvih “lazi” bi svet definitivno propao…😉

  21. SanjaKokica Says:

    Ja znam da u onu emisiju o laži ili istini, gde te nakače na onaj ispitivač laganja prije toga, ne bih išla. Nije da praktikujem laganje, ali neke podsvesne stvari u nama možda čak ni mi ne znamo…ponekad je bolje neke stvari samo prećutati, ako je to bolje za ljude koje volimo, jer ne mora značiti da su loše, samo bi ih taj neko možda loše protumačio. Mada…iskreno, ja baš ne izdržim dugo i osećam se prilično loše ako imam tajni. A da li bih da mene lažu? Lala kaže nemoj mi kasti da se ne jedim…..ima nešto u tome, što ne znamo to ne boli…(samo pravi majmune od nas…ali šta fali majmunima?😆 )

  22. SanjaKokica Says:

    …i…istina je da ti je baš lepo doteran blog🙂

  23. Charolija Says:

    Rainbowica kada me tako neko na ulici, eto da bi pitao nešto, pita “kako si”, ponekad mi dođe da ga uhvatim za rukav i ispričam u detalje.😀 Ko je danas toliko dobro da može da kaže “odlično sam”? Ali eto lažuckamo po malo i teramo dalje.😀

  24. Charolija Says:

    Kokice u tu emisiju samo neke budale se prijavljuju. Razumem da narod nema para, ali baš da se toliko ponižavaju nije mi jasno. Volela bih, onako privatno da probam da zeznem taj aparat. Da vidim da li pali fora koju znam?😀

    Blog sam polako počela da sređujem, nisam još završila, ali laganica.😀

  25. Cyber Bosanka Says:

    kada govorim uvijek govorim istinu. sta to znaci u principu? to znaci da umjesto laganja biram cutanje… jednostavnije je

  26. zelenavrata Says:

    Lazem, lagala sam, priznajem, streljajte me😀
    Njacesce to radim zbog drugih ljudi, ne kazem, precutim, da ne povredim…i lazem kad me neko smara telefonom, slozim pricu da mi neko zvoni ili hitno moram negde…da ne povredim, opet…lazem kad kazem da nemam problema, ne mogu vazda srati o sranjima, lazem da nisam riba, lazem da imam lose noge, lazem da imam…….😆

  27. Charolija Says:

    Zelena od tebe čovek samo može da pozeleni.:mrgreen:

  28. Charolija Says:

    Cyber to valjda ide sa iskustvom…ko će sad da izmišlja koješta, bolje je ćutati.

  29. sara Says:

    Ja “sto na um to na drum”, ali me je ponekad jako skupo kostalo i zalila sam sto nisam precutala(slagala)…nisu to neke svetske lazi ili precutkivanja vec ona mala sitna, kako ih ja zovem iz not situacije( pojma nemam kako se na nasem kaze ovo sto napisa)… i tako,… kao sto kaze Zelena :mrgreen:

  30. drveni advokat Says:

    ne lažem. po defaultu. pocrvenim i spetljam se kad to činim, pa onda bolje i da ne činim.
    ali prećutim ako moram.

  31. Reminder Says:

    Od laži je mnogo gora selektovana istina. Birati ono što će se reći i prećutati mnogo toga. Dobar film na temu laži i istine a pored toga i vrlo komičan je onaj sa Jim Carrey-om pod nazivom Liar Liar. Pogledaj ga ako već nisi jer je star preko 10 godina.

  32. Charolija » Bez dlake na jeziku – da ili ne? Says:

    […] je u redu reći svima šta misliš, pa makar bilo i loše po ostale ljude? Pisala sam već o tome Istina i laž, ali da nije stvari koje ćemo prećutati, svako od nas bi ostao sam. Šta vi […]

Leave a Reply

