Srećan joj rođendan!

srecan-rodjendanDanas punim 35 godina. Kako će samo brzo doći dan kada će ove dve cifre zameniti mesta. Mirna sam, spokojna, ispunjena. Imala sam sreće do sada i želja mi je da me ta ista sreća prati i dalje. Pa rođendan mi je. To je dan kada imamo pravo da zamislimo bar jednu želju.

Jako lepo detinjstvo je iza mene. Imam divne roditelje i sestru, koji su mi od samog mog rođenja život činili lepim. Neke ljude život šiba, baca, maltretira ih, a meni je tako jednostavno od samog početka lepo. Nije to baš bez i malo moje zasluge, ali čovek stvarno treba da ima sreće, jer roditelje i primarnu porodicu ne možemo da biramo, a to je osnov srećnog budućeg života. Kako kome zapadne, tako mu i bude.

Dok smo bili u Kraljevu srela sam školsku drugaricu koju nisam videla punih 20 godina. Nisam je prepoznala, ona mene jeste. Obradovala sam se i bilo mi je drago što je vidim i ako se nismo puno družile.

Tada sam je okarekterisala kao nekog ko pokušava da kupi prijatelje. Stalno je po grupu „glavnih“ vodila na kolače, kupovala im skupe, lepe sveske, olovke, gumice, šnalice… Poklanjala neke svoje lepe stvari. Uvek je imala para i drugi su je iskorišćavali.

Nismo se puno družile, jer ja sam bila glavna u nekom drugom svetu u kom sam i ostala glavna, tako da me njene pare, pokloni i takve gluposti nisu zanimali.

Dovela sam decu u park na vožnju kolcima. Ona je bila tu. Njeno dete je to odavno preraslo. Radi tu za nekog lika, stoji na suncu po ceo dan i meri po 10 minuta za svaku vožnju, za neke male pare.

Potresla me je njena priča. Nekoliko dana po dva puta 10 minuta može biti stvarno puno ako nekome želiš da ispričaš svoj život u rasponu od 20 godina. Ona je htela, imala je potrebu, pa je i pričala, pričala, pričala…

Neću prepričavati iz poštovanja prema njoj, ali blago je reći da je život bio grub prema njoj. Nije imala sreće!!! Nije ona imala ni puno pameti, ali opravdavam je vaspitanjem koje je stekla i primarnom porodicom, tako da samo sreća preostaje. Definitivno je nije imala.

Ispričala mi je i šta je sa nekim našim drugaricama iz osnovne bilo. Jedna je rodila dvoje dece do 21. od dva oca. Pevala je po kafanama dok je bila mlada i lepa, a onda se udala za nekog trećeg, čiču. Živi u jednom selu u okolini. Kaže: „…ugojila se kao svinja i propala. Pije neke lekove za smirenje, leči se od nečega…“ Dok smo bili deca pevala je najlepše u celoj školi. Posle njenog glasa nikada nisam čula tako lep dečiji glas i danas mi odzvanja u ušima.

Druga je srećna. „Udala se, živi u Nišu. Muž joj je…ma znaš onaj NN sa televizije. Ima para kao blata i ne možeš da zamisliš kako se dobro oblači. Videla sam je za Novu Godinu.“ To joj je najveći uspeh u životu.

Za treću sam i ja čula. Pre par godina joj je prepuklo srce. Bukvalno. Ušla je u kupatilo i nikada više nije izašla. To što je bila najlepša, najpametnija, naj u svemu, a pri tom posle par godina postala i težak naj narkoman, neću da pričam. Žao mi je.

Svega i svačega sam se naslušala od moje drugarice koja je nekada pokušavala da kolačima kupi prijatelje. Šta se desilo sa tom decom? Ima tu i lepih priča, ali nekako mi se to čini ne srazmerno sa ovim lošim.

Šta je poenta ove moje priče? Danas mi je rođendan, htela sam nešto važno reći. Uvek nešto važno kažem za svoj rođendan, možda ne bude pametno, možda bude nekom i glupo, ali meni bude važno, a to i jeste suština.

SREĆA. Kako sam ja živela proteklih 20 godina od završetka svoje osnovne škole? Prva godina srednje škole. Nisam htela da idem u školu. Nije mi se sviđalo odeljenje, ni profesori, ni ništa. „Obolela“ sam od jednog vida epilepsije. Doktori su to potvrdili na naučnoj osnovi i ja sam imala dooobar razlog da školu posećujem samo ponekad.

Eto kako mi imamo dobre doktore. Znate vi već odavno da sam ja kreten, ali sam tada baš bila budala. Kad god mi se nije išlo u školu, „bolela“ me je glava. Onda su doktori istraživali i na kraju utvrdili, „vrlo mudro“ da imam tu epilepsiju. Strašno.

Nikada nisam popila ni jedan jedini lek protiv te bolesti, i ako su mi ih prepisivali, ali sam imala divna putovanja od Kraljeva do Beograda sa svojom mamom, po raznim „eminentnim“ klinikama. Sada mi je mnogo smešno. Smešno je i mojoj mami, ali tada joj nije bilo, kasnije sam joj ja sve to priznala. Nije me ubila, bila je presrećna. Baš mi je bilo zanimljivo da kada dođem u školu, a to je bilo stvarno vrlo retko, profesor me prozove, a ja sva ponosna ustanem i kažem: „Znate profesore ja nisam spremna da odgovaram, imam epilepsiju.“ Obožavala sam to da im radim. Ostanu zabrinuti i u šoku.

Morala sam da polažem razredni ispit zbog nedovoljnog broja časova. Za dve nedelje sam morala da položim sve predmete da bih upisala drugu godinu. Nisu uopšte bili popustljivi. Učila sam ko kreten. Od 14 predmeta položila sam 11., a onda sam sela i razmislila. „Ako položim još jedan predmet, svakako ću proći razred, jer mi onda samo dva ostaju za avgust. Ja to ne želim. Ne mogu da ih gledam još tri godine.

Ostali su mi fizičko, odbrana i zaštita i biologija. Smešno. Ako se ne pojavim na fizičkom, pala sam razred. Pojavila sam se ja u školi, ali kada je zvonilo nisam ušla u školu, u salu, ostala sam da sedim na stepenicama, rešena da krenem u neki drugi život. Došla sam kući i rekla: „Ja ponavljala.“ i sva srećna otišla na bazen.

Posle toga sam završila srednju ekonomsku. Od mojih 5 godina „srednjeg“ školovanja, jedva da sam trećinu provela u školi. Ma ne možete ni da zamislite kako je meni bilo dobro. Moj drug Miško i ja smo bili tandem snova. Dobri moj Miško. Bio je ludo zaljubljen u mene, a ja nisam mogla da se zabavljam sa nekim ko ide sa mnom u odeljenje, tako da smo bili najbolji drugari sve do mature. Da nam nije bilo Ivanove tetke, koja nam je bila razredna, da nam pravda časove (tetka mog sadašnjeg muža) polagali bismo razredni ispit svake godine. Bila sam u šoku kada sam saznala ko mu je tetka. Bili smo vrlo dobri đaci.

I tako. Prođe jedno divno leto. Voleli se Miško i ja kao niko nikada. On ode u vojsku, ja na fakultet. Nas dvoje smo za neku drugu celu priču.

Fakultet. Osvanuću…bolje da preskočim. U stvari već sam osvanula, ali ipak drugi neki put. Reći ću samo da imam još samo jedan ispit već godinama i da sam rešila da ću da ostanem da sedim na stepenicama. Ne treba mi. Sve sam ja dala u roku. Bila rešila, ali onda sam skontala da mi je ipak draže da nešto kao razlog ostavim i dušmanima, da se raduju. Ma neću da ga završim iz principa. Dobro jesam budala, priznajem, ali stvarno još uvek ne vidim razlog zašto bih ga završila.

Moj najveći problem u životu je bio kada sam… Ne znam stvarno. Nikada nisam imala najvećih problema. Ako su to i bili veliki problemi, meni nisu, jer sam ih rešila, onako usput, kao kroz igru, kao kroz šalu. Samo da je zdravlja i života.

Nisam imala pameti da sebi udesim život onako kako sam želela od malih nogu. Nije to pamet. Sreća me je pratila i udesila mi život onako kako je najbolje za mene, onako kako je stvarno dobro, baš do jaja. Želim da me sreća prati, ali želim i da naučim da to poštujem. Čini mi se da umem da poštujem sreću, ali sa druge strane kad dođu teški dani, ne smem da zaboravim da jesam rođena pod srećnom zvezdom.

Neću da vam pričam ni o deci, ni o braku, ni o ljubavi, ni o čemu više neću da vam pričam. Do sledećeg rođendana ima dana, tako da ću vam pričati već. Ko razume shvatiće, ko ne razume nije morao ni da čita. Imala je Ivana sreće u životu i samo da je sreća i dalje prati. To joj želim. Srećan joj rođendan.

Tags: , ,

24 Responses to “Srećan joj rođendan!”

  1. Deda i Sanja Says:

    Zajedno citamo tvoj post:
    Srecan rodjendan! Neka ti se ispune svi snovi i da si nam ziva i zdrava 100 godina! 😛

  2. Cyber Bosanka Says:

    I ja joj zelim puuuuno srece🙂, ne samo za rodjendan nego i inace u citavom zivotu.
    A na tvoju pricu o sreci dodacu samo jednu “sitnicu” koju sam davno cula, svidjela mi se i od tad je ponavljam i koristim:
    “Sreca prati hrabre. I sreca prati velike!”

  3. stevo Says:

    Srećan joj rodjendan i kaži joj da ne bere brige, ja sam zamenio njene brojke i fali mi još tačno sto sedam godina da imam 160 8)

  4. Krsto Says:

    Moje cifre neće baš tako brzo zameniti mesta, jer imam tek 18 😀

    Želim ti sve najlepše do narednog 17. juna i srećan nam rođendan!

  5. Gaga Says:

    Srećan rođendan!!!

  6. Pedja Says:

    Srecan ti rodjendan…. i sreca je u ocima onog ko je gleda, a nevidi je svako. Prvo moras da si zadovoljan sobom, i da iz teskih situacija izvuces najbolje, pa kad teskoca prodje, da si srecan sto je prosla.

    Tako ja vidim srecu, a cini mi se da nisi ni ti daleko.

    Srecan ti rodjendan jos jednom, i sve najbolje ti zelim. Nekako verujem da ces ugoditi sebi.

  7. Slavko Ilic Says:

    Srećan joj rodjendan! Neka je sreće, ljubavi i zdravlja, ne tim redosledom već onako u paketu🙂 djuture🙂

  8. Charolija Says:

    Hvala vam puno.😀

  9. Duda Says:

    Ivana, srecan rodjendan ponovo i zelim ti da te sreca prati jos i vise, nego do sada. Da budes zdrava, da udas cerke, ozenis sina i uzivas kao baka. Naravno, to na kraju, a sada, uskoro, da ostvaris svoj san: SAMOSTALNI SKOK, ili kako se vec to zove. Ljubim te i grlim! Divna si osoba i zato si zasluzila lep i srecan zivot, pa makar i u Brazilu!🙂

  10. Charolija Says:

    Divni ste svi i hvala vam u Ivanino ime. Stvarno mi svi puno značite i vaše lepe želje su me baš dirnule.😀

  11. Suske Says:

    Zadovoljna.
    Srećna.
    Vesela.
    Zdrava.

    Šta čovek više da ti poželi?!

    Ispuni sebi svaku želju!

    Neka je srećan početak 36.-te😉

  12. Ivana Says:

    Srećna! SrEćan ti rođendan. Budi takva! Nastavi tako! Ne znam, šta da ti kažem. Meni si divna!

  13. zelenavrata Says:

    Kazi toj Ivani da sreca prati lude😀
    Kazi joj da je otkacena, divna majka, supruga, cerka, prijatelj, bloger, i da joj zelim da ostane takva i da bude zdrava i luda do kraja zivota.
    I srecan joj rodjendan!
    Ala sam se ras**njala😛

  14. Afroditta Says:

    Sretan ti rodenda Charolijo !
    Svako dobro da te prati ! 🙂

  15. drveni advokat Says:

    Zdravlja i smeha najviše : )))
    ljubim i volim!

    Lujko moja, di epilepsiju?:mrgreen:

  16. zmajcek Says:

    Ja kasnim ali za cestitke kazu da nikead nije kasno. Srecan rodjendan i sve najlepse u zivotu!

  17. Mahlat Says:

    E vala ziva bila i srecan ti rodjendan🙂

  18. magi Says:

    A tek ja sto kasnim. Al’ ne mari. Srecan ti rodjendan!

  19. Charolija Says:

    Hvala vam svima puno, divni ste. To da mi svi puno značite na neki poseban način, mislim da ne moram ni da vam kažem. Srećni i zdravi mi bili.😀

  20. sara Says:

    Nije me bilo i ti vec napunila 35! Bas mi je zao sto kasnim, ali kako se kaze nikad nije kasno. Saljem ti jedna veliki zagrljaj i puno sjajnih zvezdica da te uvek prate i posipaju srecom na svakom koraku, tamo gde si sada ili tamo gde ces tek stici😀

    I samo ti mozes ovako da cestitas Ivani rodjendan 😆😀

  21. Ivan Says:

    I ja kasnim sa cestitkama, ali kao sto sara kaze nikad nije kasno😀
    elem, sezona godisnjih odmora, lepo vreme, pa redje se koriste racunari.
    Pozz i zelim ti sve najlepse.

  22. Dubravka Says:

    srećan rođendan. ivani, mislim.🙂

    pazi, to unazad nema veze. računa se samo sad. ni ono od napred nema veze, osim kad sanjaš… o tome.

    živa bila!🙂 und velika porasla.😉

  23. Gil-galad Says:

    Neka te sreća prati do kraja sveta, kao i to tvoje malo pleme! SREĆAN ROĆKAS!!!🙂

    P.S. A za “epilepsiju” sam se pokidao od smeha…😀 Lujko!

  24. Komentari i komentatori (prvi deo) « Charolija Says:

    […] se digla buljino, hahahahahahahahahahahahahahaha ” ili može da vas raspilavi sa ovakvom rođendanskom čestitkom. “Kazi toj Ivani da sreca prati lude  Kazi joj da je otkacena, divna majka, supruga, cerka, […]

Leave a Reply

