Jesu li stavljeni katanci na njihova srca?

moj-pas-i-ja.jpg

Muž i žena, brak! Prošle su godine, a oni kao da odjednom prelome, shvate da više ne mogu i ne žele da žive zajedno. Posle svih lepih stvari koje su zajedno proživeli, sve one ružne koje su se desile prevagnule su i sada žele da se razvedu. Razlog nije bitan. Krivac nije bitan. Kako se najbezbolnije razvesti? Kakve su to samo gluposti? Momak i devojka kada raskinu duuugu vezu ne diže se nikakva posebna prašina. Dobro možda se ponekad malo plače, pati, proklinje život, ali ljudi uvek bez većih trauma idu dalje i nastavljaju da žive. Ostane ranica koja zaceli sa sledećom ”najvećom” ljubavlju.

A što se ljudi ne bi tako i razvodili? Možda mislite da veću glupost nikada niste čuli? Kažete, pa u braku parovi obično imaju decu, imaju zajednički život, crno na belo im je napisano da su muž i žena. Stan ili kuću koju su zajedno stekli, auto, psa, sve to treba podeliti. Na ovom malom spisku jedino mi dve važne stvari bodu oči, deca i pas. To su živa bića, kako podeliti jednog psa ili dvoje dece. Ili u najgorem slučaju kako podeliti jedno dete. Ponekad izgleda da ljudi prilikom razvoda imaju mnogo veći problem oko podele imovine, nego oko podele živih bića. Njih obično ništa i ne pitaju. Pas ne zna da govori, a ni deca često, jer su mala ili su toliko istraumirana da su naučila da ćute. Ko ljudima daje za pravo da između sebe dele živa bića? Svi su slučajevi razvoda braka različiti, ali sva su deca ista! Sva deca hoće sve. Hoće sve, jer znaju da sve mogu da imaju. Ne u materijalnom smislu, deca nisu materijalisti. Roditelji od njih prave finansijske direktore. Kupuju ih, ali deca sebe nikada ne prodaju. Ona žele samo igru, smeh, pesmu. Žele iskrene razgovore, slobodu i sve to da podele sa svojim roditeljima. Rađaju se da nas oplemene, da nas podsete da i mi sve možemo, rađaju se da nam pokažu kako treba živeti.

Ceo taj razvod braka se svodi na poništavanje jednog papira u sudu, na svađe oko ovoga ili onoga, sva nekadašnja ljubav se u većini slučajeva pretvori u mržnju, razumevanje ne postoji, razum se isključuje zauvek, tvrdoglavost dolazi do izražaja.

Možda sam isuviše uopštila stvari, ali ne zanimaju me vaši razlozi. Mrzite se, ali nemojte deci da uskraćujete onu drugu osobu koja im pored vas znači sve u životu. Nisu važni razlozi, važna su deca. Razumeju oni da je vaš brak propao, da više ne možete zajedno, još mnogo pre nego da sami to shvatite. Razvedeti se, deci će pasti kamen sa srca. Oni samo ne mogu da razumeju, zašto ne mogu da vide mamu ili tatu kad god hoće. Imala vaša deca dve ili dvadesetdve godine nemojte im uskraćivati drugog roditelja, ako vam je ostalo imalo mozga.

Ko će Milici zameniti tatu? Ko će moći kao tata da je zasmejava i priča priče do kasno u noć? Do kasno, jer je to tata i sa njim može i do ponoći da bude budna i da se zeza. Ne može joj niko ništa kad je tata tu. Ko će da okupa Jovicu kao njegova mama, da ga izgolica, ušuška i izljubi pre spavanja? Kome će Petar da ispriča da se potukao sa Darkom u školici, Darko je veći, to samo tata može da reši. Danas se jedna Kaća zaljubila u Marka, ima 5 godina, a tata je oterao mamu i ona to ne može da joj javi. Stevan ne sme da dođe kod svoje mame, tata ga je ucenio i zabranio mu da je viđa.

Jedna Anđela ima mamu i tatu koji su se razveli. Mamu i tatu koji su ponekad bili jako grubi jedno prema drugom. Umeli su da se potuku, svađaju, viču, ali ta Anđela IMA mamu i tatu. Može da bude sa tatom kad god poželi, može sa mamom da provodi koliko god hoće vremena. Anđela je postala mali svetski putnik. Nije isto kao kada su bili zajedno, mnogo je bolje. Ne gleda svađe i tuče, mama i tata se čak sada mnogo bolje slažu. Ponekad svi zajedno idu u šetnju. Ima ih oboje i zna da im pripada, koliko i oni njoj. Tako je mala, ali kao i sva deca zna da su odrasli ponekad budale. Kao dobra i neiskvarena duša razume ih i ne zamera im, jer svako ima prava na svoj život.

Podelite te vaše kuće i automobile, vaše pare i zlato. Zaboravite ljubav koju ste imali, mrzite se do iznemoglosti, tužite se, sudite se, jebite se, radite šta god hoćete, ali pustite decu da žive. Mnogi od njih ne znaju da govore, neki još uvek ne znaju da pišu. Gledam ih svakog dana, svuda ih je oko nas i dajem sebi za pravo da vam u njihovo ime kažem budite pametni i živite svoj život kako god hoćete, ali pustite i decu da žive. Vaša deca vas razumeju, ali ne shvataju zašto im branite da kad požele podele neku tajnu i sa drugim roditeljem. Mislite ako ih hranite i oblačite imate pravo i da im zabranite sve što poželite. Mislite da će vam biti zahvalni ako im kupujete skupe patike ili ih pošaljete na nezaboravno letovanje u Grčku? Ne nikada ih nećete kupiti. Slušaju vas, jer su pametni i znaju da njihovih pet minuta tek dolazi. Svi smo mi nečija deca, budite sigurni kad tad, dete će vam reći ako ste zaslužili: ”Marš budalo! Idem ja ko te šiša.” Raći će vam to ako ste sada nepošteni prema njima.

Najlepše što ću vam od svega reći je da se danas rodio jedan Gorčilo! Cela familija se smeje njegovom imenu, ali svi su srećni i smeju se u sebi.

Gorčilo ima i mamu i tatu, ima smešno ime i tri kila, crnu kosu i predivne oči, dere se na sav glas i kao da kaže: ”Stigao sam da vam pokažem šta ja život i kako treba živeti. Mali sam, ali sam najveći. Imam mamu i ona ima super sise, a tata me gleda kroz bolničko staklo, nekako je malo pogubljen, ali čini mi se da je super lik! Biću srećan sa ove dve budale, valjda neće nekad poželeti da dele mene i mog budućeg psa! Jebem ti život, baš je nepredvidljiv!”

19 Responses to “Jesu li stavljeni katanci na njihova srca?”

  1. ozon Says:

    ubi me, bre, u pojam…

  2. izdrugogugla :: ivan Says:

    napokon da naidjem i ja na jedan normalan blog. hvala ti boze!!! na svakih sedam blogova naidjem na jedan koji je delimicno ili bolje reci delimicno zadovoljava moje kriterijume citanja – uglavnom smaranje…

    charolija mi je bilo poznato pa sam se setio da si u mom blogu jednom komentarisala ali si tada ostavila super link za padobranstvo. Ekstra je to sport i stvarno treba imati m… za tako nesto.

    posto sam jako kasno naisao na ovaj blog procitao sam samo najnoviji post, ali vidim da ima tu jos zanimljivih postova u vezi dece, koje cu procitati ovih dana, jer ako ne odem da spavam odose mi oci tamo gde ne treba da idu, jer ustajem rano….

    LM, katanci su postavljeni na nasa srce uvek, ne znam zasto. Kao dete najvise sam se plasio razvoda braka svojih roditelja, i ne znam zasto sam se plasio kad imam roditelje koji se ekstra slazu i koji bukvalno sve odluke zajedno donose sto je i poenta jednog uspesnog i normalnog braka – dogovaranje i podrzavanje supruznika.

    Ali danas, kada sam svoj covek koji jos nije stao na ludi kamen, pokusavam da razumem zasto se ljudi razvode. U jednoj svojoj analizi najveci razlog u Srbiji je bio novac. Stara izreka koja kaze “Mi cemo ziveti od ljubavi” – pala je u vodu posle odradjene analize. Drugi faktor je bilo nezrelost, mnogo mladi ljudi ulazi u brak iz radoznalosti i sto sebe tada smatraju kao odraslima iako u dubini duse jos uvek su nedozrela deca. Itd…

    Ali, svi ti faktori nemaju velikog uticaja na dvoje supruznika koji su krenuli da stvaraju jedan zajednicki zivot, ako u kriznim situacijama ne dodje do mesanja roditelja sa obeju strana. Umesto da ih posavetuju i u zavisnosti od faktora rizika da ih pripomognu, oni ih teraju na razvod braka sa poznatom recenicom: “nisi ni prvi ni poslednji koji se razveo”, pri tom ne razmisljajuci o sudbini dece ili deteta. Kao sto kazes, sve se moze podeliti, ali osecanja zivog bica, pa cak u tom slucaju i psa, ne mogu se deliti medjusobno i tretirati kao svoje vlasnistvo.

    Sa druge strane, uticaj razvoda braka svojih roditelja moze imati katastrofalno velike posledice u daljem odrastanju deteta. I ko je kriv? Tada vise niko, jer im je pre bilo vazno samo potkupiti dete i navesti ga na opredeljivanje samo na jednu stranu.

    Razvod braka, iako tezak, mukotrpan i naporan, nekad je i nazalost pozeljan, kako za supruznike tako i za decu. Ali dobrom organizacijom, dobrom pravom psiholoskom stavu roditelja i sl. dete ne mora imati utisak da su njegovi roditelji razvedeni, i moze ziveti kao svako drugo normalno dete. Naravno osnovno je da to dvoje sto su se razveli imaju dobre medjuludske odnose, tacnije dobru komunikaciju koja ce biti na prijateljskoj osnovi ako vec nisu mogli da nastave svoj zajednicki zivot.

    P.S. U potpunosti se slazem sa tvojim stavom. Pozz

  3. Charolija Says:

    Ozon…nije mi bila namera da se neko oseća loše posle ovog mog teksta, a možda i jeste…Ne znam, prepozneće se sami!

  4. Charolija Says:

    Ivane…krajnje mi je žao dece koja ispaštaju zbog ludih glava, a tako su mala i nemoćna da bilo šta promene u takvim situacijama. Hvala na pohvalama!

    Pozdrav

  5. ozon Says:

    Nisam se uopšte osećao loše – nasuprot! A da si me strefila u neko mesto, jesi, def. 🙂

  6. sarahkay Says:

    posta je odlican, ovde gde ja zivim, svaki drugi brak je razveden, jako puno dece je u igri, ali ljudi su malo naormalniji, tj. imaju dobro organizovana savetovalista, i sve sto je potrbeno u tako teskoj situaciji, tako da poznajem na desetine familija kod kojih to “normalno” funkcionise, deca provode vreme sa oba roditelja, i nema pretnji, otimanja, ubijanja itd…sve se lepo organizuje, koliko moze u toj situaciji… a da nije lako, nije…
    pozz

  7. charolija Says:

    Daleko smo mi ovde od regulisanja normalnih odnosa… Socijalna služba i ne znam za šta služi…deca ispaštaju…

  8. drveni_advokat Says:

    odličan post i zdtavo razmišljanje na temu razvoda! ustvari, ispada da su ljudi sebični, gledaju kako da oni (mama i tata) prođu što bezbolnije, detetu kupe sony playstation i baš ih briga . . . neka se igra . . . eee . . . samo povećati nivo tolerancije i poštovanja . . .

    mislim da je iz braka teže izaći jer u dugoj vezi, čak i ako su živeli zajedno nemaju ništa zajedničko osim vremena provedenog . . . iz braka iznose ceo zajednički život . . .

    zaista je žalosno što tu najviše ispaštaju deca koja i ne razumeju kako i zašto i misle da su ona uzrok svemu. zato, ljubav, razumevanje i razgovor . . . i stvari nekako legnu. ljudi smo, valjda se možemo dogovoriti.

  9. Charolija Says:

    Sviđa mi se ovaj post i mislim da ima pravo da bude prvi. Bar neko vreme. Treba dići glas u ime dece, jer ona u svojoj nevinosti i neiskvarenosti to ne znaju. Pate, a ne umeju da se usprotive, jer ne znaju kako. Tužno!

  10. neprilagodjena Says:

    Meni samo nije jasno zasto ljudi ostaju u braku, ako je ocigledno da se ne slazu, da nema vise ljubavi i da ne mogu ni jednu recenicu da izgovore, a da se ne pozvadjaju?! E u tim situacijama deca najvise ispastaju, jer su prinudjena da gledaju sve to i zive u konstantnom strahu.
    Razvod je najnormalnija moguca stvar na svetu, ne razumem ljude koji ostaju u braku-zbog dece. Da im je stvarno stalo- upravo zbog njih bi se razveli. Uzas kako ljudi nekad grese, a misle da rade pravu stvar.

  11. mahlat Says:

    Izbrisi moj prethodi komentar, do malopre samspavala 😦

    Uvek sam govorila da je razvod normalna stvar jer da nije ne bi ni postojao i da, u jednom postu sam pisala kako se prilikom razvoda dele nedeljive stvari… i kako ljudi zaborave da su ljudi i kako umeju tim razvodom da unesrece one koje najvise vole, mislim upitanju su samo niske strasti…

  12. Charolija Says:

    Neprilagođena… mislim da ljudi ostaju u braku koji ne funkcioniše, iz straha i sebičnosti.

  13. Charolija Says:

    Mahlat … lepo si rekla za razvod…
    “…da nije ne bi ni postojao…”

  14. Punky Says:

    Ma užas jedan, ljudi su postali sebični mnogo….

  15. Charolija Says:

    E moj Punky, mnogi ljudi su nažalost postali pravo zlo. 😦

  16. JebenoPametan Says:

    Sramotno je kako ljudi vrlo lako zaborave sve ono dobro što su proživjeli sa partnerom i gledaju tj. vide samo ono loše.

  17. Charolija Says:

    Jebeno Pametni čini mi se da u ovakvim situacijama ljudska glupost i zloba najviše dolaze do izražaja u svom najgorem obliku.

  18. JebenoPametan Says:

    Svjestan sam toga. I meni su se, kao i svima, događale jako ružne stvari ali ja najprije želim ostati čovjek – prvo zbog vlastitog mira i savjesti a drugo zbog dostojanstva moje (bivše) partnerice. Skrenuo sam s teme, jer nisam upoznat sa pojmom braka na direktan način pa da bi o tome mogao nešto pisati.
    Dobro si rekla kada si spomenula da nema razlike između dugogodišnje veze i braka, osim u nekim detaljima. Tu se ljudi jako lome jer smatraju da čim uđu u brak da su im neke stvari zabranjene poput samostalnih izlazaka sa društvom i sl. , pa se onda lome i pri rastavi braka dajući preveliku pažnju glupostima i formalnosti.
    Ljudi trebaju biti samo ljudi u onom prvotnom obliku pa makar se i rastajali da to ne bude lakrdija.

  19. #pratiblogere – padobranstvo kao život « Uspesi, padovi i život uopšte Says:

    […] Jesu li stavljeni katanci na njihova srca? CITAT: …..Ko će Milici zameniti tatu? Ko će moći kao tata da je zasmejava i priča priče do kasno u noć? Do kasno, jer je to tata i sa njim može i do ponoći da bude budna i da se zeza. Ne može joj niko ništa kad je tata tu. Ko će da okupa Jovicu kao njegova mama, da ga izgolica, ušuška i izljubi pre spavanja? Kome će Petar da ispriča da se potukao sa Darkom u školici, Darko je veći, to samo tata može da reši. Danas se jedna Kaća zaljubila u Marka, ima 5 godina, a tata je oterao mamu i ona to ne može da joj javi. Stevan ne sme da dođe kod svoje mame, tata ga je ucenio i zabranio mu da je viđa….. […]

Leave a Reply

